måndag 26 augusti 2013

4:3 dieten?!

4:3 dieten är något alldeles nytt. Man kan säga att jag hittat på den.
Så här går det till:
Ät ungefär som vanligt i fyra dagar och fasta sedan i tre. Fastan kan bestå av högst 500 kcal/dag (vilket känns som lyx) eller totalt under fasteperioden. Avsluta eller på börja en ny period med magtrubbel. Voilà! och du har blivit av med 2,5 kg. Plättlätt!!
Förutsättningar för att lyckas:
1. Känn dig hängig och trött de fyra dagar du inte fastar. Då är du ju inte jättesugen på mat.
2. Första fastedagen kräver att du har feber. Hög feber. Du blir inte så hungrig då. Faktum är att du bara dricker. Då menar jag vatten och inte champagne.
3. Andra fastedagen kräver mindre feber gärna kombinerat med stor äcklig förkylningsklump i halsen (seg propp). Mat känns fortfarande inte så frestande.
4. Tredje fastedagen kan du vara feberfri och må ganska ok MEN det underlättar om du helt plötsligt får magknip och måste springa på toa mest hela dagen. Bäst blir det om du efter ett par försök med att äta några kalorier upptäcker att det inte går för det kommer ut lika fort som det intogs.

PS. Jag rekommenderar egentligen inte denna metod. Den är extremt uttröttade och humörsänkande och när man tvingas påbörja en ny vecka med fasta känns det inte så kul. Ja. Jag är hemma med en mage som blivit helt rabiat. Nu hoppas jag kunna bli frisk tills i morgon och påbörja min egen personliga diet.
Jag kallar den 7:0. DS

Pöss på er.

7 kommentarer:

Agneta sa...

Ja fy för dessa mag-dieter ... hoppas du mår bra snart!
Kram

Ezter sa...

Äta 7, fasta 0 menar du då? ;)

Singelmamman sa...

Nä dumt! Med feber och dålig mage. Krya på dig!

UlGu sa...

Krya på dig!
Kram

Anki sa...

Må bra fort!

Kram <3

Fru Venus sa...

Blåser över lite må-bra baciller åt ditt håll *puuusssst* :-) KRAM

Åsa Hellberg sa...

Krya på dig!!