tisdag 16 juli 2013

När man får hjärnblödning de luxe.

Äldsta ska på forskarskola i sommar.
Äldsta har en klasskompis som också ska på samma forskarskola.
Äldstas mamma (aka Jag) pratar ihop sig med klasskompisen föräldrar och kommer överens om att vi ska boka tågbiljett åt var sitt håll så att säga. Jag skulle boka hemresan och dom ditesan.
SÅ VAR DET BESTÄMT!!!!!!
Så jag gjorde så som det var bestämt och jag blev tillsagd för ett tag sedan. Bokade hemresan och bad äldsta meddela klasskompisen att biljetter var fixade. NU (typ en dryg vecka senare) ringer klasskompisen och talar om att hemresan vara betald och klar. Av dom också!!
Nu infaller stora "tröttheten/kollapsen/hjärnblödningen". Jag får ett litet mindre raseriutbrott på föräldrarna för min biljett kan varken ombokas eller återbetalas (tydligen inte deras heller) och (för att citera mig själv) "vi skiter inte direkt pengar i den här familjen". Ja! Ibland måste jag fara med halvsanning men det kan ha effekt förstår ni. Eftersom klasskompisens föräldrar har ett företag som precis gått i konka (kom jag på under telefonsamtalets gång)och dom är typ artonmiljoner familjemedlemmar backar jag, lugnar ner mig till kolugn och köper en ny resa!
Ditresan.
Nu är jag sur och har ont i huvudet!

Uppdate: Tågbiljetterna är bokade i ungdomarnas namn och därmed personliga. Id-kontroll erfordras. Kan inte överlåtas. I övrigt får dom tillbaka alla pengar för resan till o ifrån forskarskolan. Betalt hotellrum och mat har dom också. 

Pöss på er.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Åh! Jag hade blivit fruktansvärt sur. Men ni betalar väl halva ditresan var?
Annonsera på blocket efter någon som vill köpa er hemresa.

Åsa Hellberg sa...

vad tröttsamt ...

Hökis sa...

Trist, bra tips från Singelmamman. Blocket eller tradera :)

Snäckskalsdalen. sa...

Ibland (läs: för det mesta) är det bäst att göra allt själv.....pengar och inblandning av andra kan ställa till det. grrrr. men vi har sol i alla fall och varmt! kramar

Anna sa...

Men oh. Jackan förstå din irritation!!

Anna sa...

Och med jackan menar min iPad självfallet jag kan.

Ezter sa...

Ja det där att man inte kan omboka eller överlåta biljetten, det är ju bra när man köper, men kan bli fel. Idiotiska föräldrar, de andra...