lördag 22 juni 2013

Dämpad afton.

Midsommaraftonen blev trevlig och lugn. Mat och dryck inmundigades samtidigt som vi tittade på spöregnet.
Hade det inte varit för äldstas besvikelse så hade det egentligen varit mycket trevligt.
Hon såg fram emot midsommarfirande tillsammans med "kompisar". "Kompisar" som hon varit på flera fester med och umgåtts med. "Kompisar" som hon faktiskt trodde gott om. Ju närmre helgen det kom desto mer luddigt blev det om "när, var och hos vem" det skulle firas. Dagen före midsommarafton fick hon vet att hon inte var välkommen och att den "kompisen" dom skulle vara hos inte fick ha för "många" gäster hemma. Att det sedan, under gårdagskvällen" instagrammades" konstant från festen och att det var säkert ett 10-15-tal ungdomar på denna fest gjorde henne nedstämd. Jag frågade om hon inte blir förbannad men hon tittade på mig och sa att "jag är ju van mamma"! Sant men inte desto mindre ledsamt för det. Hon har ett år kvar i skolan sen kan hon be dom flyga och fara.


18 kommentarer:

Singelmamman sa...

Fy fan så jävla ledsamt! Ursäkta svordomarna men jag blir så arg! Jag hoppas att din äldsta kan hitta riktiga vänner som hon kan lita på. Kram!

Anna sa...

Men fy fan rent ut sagt! Ingen ska behöva "bli van" med att bli behandlad så!!
Hoppas hon snart träffar riktiga vänner ist för såna dära!!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag blir galen på sånt där! Det är så jäkla fult gjort och hon är värd mycket, mycket mer.

Och ett mammahjärta blöder.

Anki sa...

Ååååh jag blir SÅ ledsen och får så ont för hennes skull!!

Hon är värd så mycket mer och riktiga vänner som inget hellre vill än att få umgås med henne!

Kram på er! ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Sådana vänner behöver inte din äldsta! Så är det bara. Vissa personer är bra att få bort ur sitt liv.

Nu låter jag som en stenhård bitch (vilket jag ju är).

Jag tycker jättesynd om henne, sånt där svider, och jag förstår om hon är smålåten, men hon är duktig och jag och fler med mig vet ju hur bra hon är.

En del är för bedrövliga helt enkelt, vart tog vanligt folkvett vägen?

Kramar
stora

Susjos sa...

För jävligt helt enkelt!!! :-(

Monica sa...

Det här gör ont att läsa, Gafflan!
Kram till äldsta ♥
PS:
Jag står gärna där med Bubbel nästa år när hon ber dom fara & flyga! ;)

Mångmamma sa...

Riktigt trist att läsa om och det känns ända in i hjärteroten när ens telningar inte får 'vara med'.
Å andra sidan är din dotter en dam med skinn på näsan, av vad jag kan läsa mellan raderna, så hon behöver inte dessa så kallade vänner mer än en finne i r*ven!
Kram på er och fortsatt trevlig midsommarhelg!

Agneta sa...

Åh. Jag får ont i hjärtat av sådant. Det gör så ont att bli lämnad utanför.
Kramar.

Ezter sa...

Alldeles för vanligt beteende som aldrig blir okej!

Cina sa...

Fy vad trist!!! Det gör ont i hela mig!

Susanne sa...

Fyyy f-n för de "kompisarna".

Änglarna finns sa...

Gör mej så ont att läsa detta!
Känner tyvärr igen det! Men som du säkert redan vet, så har du en stark dotter, som verkar hantera detta "bra".
Förstår att du kanske tänker...bara detta sista året är över...och även det förstår jag! Gör så ont i mamma-hjärtat!
Ha en fortsatt bra kväll!/Annika

Sus sa...

Fy fan. Vad är der för människor :,0(
Jag blir så arg.
Kramar till Äldsta <3

Fru Venus sa...

Fy satan rent ut sagt! Det är så bekant och så jävla tråkigt att tårarna kommer igen :-( Av samma anledning väljer yngsta att flytta från ön och gå gymnasiet i Sverige... Kramar till er båda och måtte hin håle straffa "kompisarna" nån gång!

Fru Venus sa...

Just ja , saknar dig <3

Sus sa...

Skickar ännu en kram <3 Oh som någon säger, en del ska rensas bort.


Men det är ingen rolig rensning =(

Spader Madame sa...

Så jäkla trist, men sådana "kompisar" vill man ändå inte ha. Skit, skit, skit!