tisdag 8 januari 2013

Sova är för veklingar.

Det där med god nattsömn funkar för tillfället väldigt dåligt hemma hos oss. I alla fall för mig.
Äldsta har skaffat sig sena jullovsovanor som macka runt mindnatt. Då väsnas det väldigt mycket när hon är i farten.
Yngsta har totalt vänt på dygnet men är relativt tyst förutom miljarders (känns det som) besök på toa under natten.
Maken har som vanligt mycket "mycket spring i benen" och måste mäta blodsocker, kan inte sova, kissa, mäta blodsocker igen och kanske äta o s v...
...å Gafflan, ja, hon é trött hon.

PözZzZz på er.

10 kommentarer:

Anki sa...

Hahaha!! Du skulle kunna ha skrivit om mig, min tonåring och min man! Copy and paste liksom! :-)

KRAAAM!

Ezter sa...

Hoppas du får sova ostört inatt!!!

Kajsa sa...

Det är väldigt lätt att vända på dygnet åt det hållet men att vända tillbaka till de vanliga tiderna är inte lika lätt. Önskar dig bättre sömn inatt.

Malla sa...

det kan jag förstå! hoppas dygnet vänds tillbaka för de unga damerna nu när skolan börjat om :)

Mallan sa...

öronproppar? ;-) Kram

Knasterfaster sa...

Har skolan inte börjat ännu? När skolan har börjat tycker jag att du kan kräva att det ska vara tyst efter 22. Får gälla maken också. Han får försöka göra allt det han gör lite mer hänsynsfullt. Om det inte funkar kanske öronproppar vore en idé eller ett par hotellnätter.

Sus sa...

Men vilken tur att mannen klarade fallet!
Är han diabetiker alltså?

Sus sa...

Åh nu skrev jag så där som jag avskyr!
"Är han diabetiker?"

Har han diabetes menar jag.

Bergljot sa...

Stakkars deg. Solidarisk hilsen fra Norge, fra ei som heller ikke sover, og som ikke tør å ta Imovane som legen har foreskrevet av frykt for å bli knarker.

Knasterfaster sa...

Har du tagit in på hotell nu?