tisdag 4 december 2012

Kl. 21.45.

Hos mig. Igår kväll.
Får syn på att det ligger ett par döda flugor i en takplafond i hallen när jag tänder den. Egentligen har jag sett liken hela hösten men vägrat titta uppåt på ett tag.
Tar ner lampglaset, tömmer ur de mumifierade flugorna och diskar glaset. Nöjd med mig själv ska jag sätta tillbaka glaset som för övrigt sitter fast i tre (extremt ologiskt och ojämt antal) clips. Av plast.
Trycker till men glaset vill inte sitta fast. Vet ni vad som händer med plast som utsätts för glödlampsvärme under under att antal år låt oss säga fem eller kanske tio år? Då kan jag meddela det att det blir poröst och pulveriseras om plasten behandlas med annat än fjäderlätt beröring. Nu blev jag nödd och tvungen att ta i med lite omilda nypor och då sa det pjong (gjorde det inte utan det sa ingenting) och jag fick lampglaset i famnen. Nu har jag en kal glödlampa hängades i eluttaget uppe i taket.
Jättesnyggt. Verkligen. Inte.

Nybliven 15-åring.
För övrigt firar jag idag en nybliven 15-åring. Min alldeles egen yngsta har födelsedag. Tiden går för fort. Nyss föddes den lilla skruttan. Bråttom, bråttom hade hon ut till mig och maken.
Grattis på födelsedagen "J"! Vi älskar dig oändligt mycket!!

Pöss på er.

11 kommentarer:

Mammahäxan sa...

Men flugorna är borta!
Grattis till en fin 15åring!

Åsa Hellberg sa...

Hurra och grattis, Och grattis till att ni inte fick plafonden i huvudet.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

De där sällan-grejerna ska man med andra ord låta bli helt... ;)))

Grattis till tösen!

Kram

Åsa sa...

Grattis till stora tjejen!!

och du... tänk så här: Nu kan du ju köpa en ny snygg lampa! ;)

Ezter sa...

Du skulle fortsatt blunda för flugorna! Grattis till 15 åringen!

Sus sa...

Grattis till 15-åringen!

Paula sa...

Men flugproblemet är löst nu ;))
Nästa lampa kanske inte ska vara av den modellen? ;)

Agneta sa...

Grattis till femtonåringen!

Glödlampor är ju så snyggt!! ;)

Knasterfaster sa...

Då är hon ingen fjortis längre. Hurra för 15-åringen!!!
Vi har en sådan där lampa med porös plast i övre hallen. Jag tänker inte titta om det sitter några döa flugor i den.

Monica sa...

Grattis till finaste 15-åringen!
Pöss

Singelmamman sa...

Grattis finaste 15-åring! Hipp hipp hurra!