torsdag 1 november 2012

Vad fan ska jag skriva om?

Ja, men idag t ex...
Det händer inte mycket alltså.
Här är min dag:
Vakna.
Minifrukost (ett fincrisp med ost och gurka)
Duscha.
Jobba.
Tandhygienist.
Jobba.
Kundmöte.
Lunch.
Jobba.
Gå hem.
Titta på disken.
Sitta soffa.
Prata med döttrar.
Sitta soffa.
Titta på tvätten.
Sitta soffa.
Prata med döttrar.
Sitta soffa.
Laga mat.
Sitta soffa.
Prata med döttrar OCH make.
Sitta soffa.
Titta på ännu mer disk.
Sitta soffa.
Trolla bort disken.
Sitta soffa.
Sortera tvätt.
Sitta soffa.
Mata tvättmaskin.
Sitta dator.
Kväll.
Natt.
Sova.

PS. Jag veeeet att det blivit mycket "sitta soffa" men jag är så trött att jag skulle kunna stå upp och sova. Faktiskt! DS

Pöss på er.

8 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag har också mest suttit i soffan sedan jag kom hem. Jag har hängt tvätt(sådana där små tandtrådstrosor bl.a!) och pratat med familjen. Vi fick hämtmat ikväll. Jag har inte ens orkat tittat på disken för ungdomarna, 4 st, har varit hemma hela dagen. KRAM

Fru Venus sa...

Men va! jag har också sitta-soffa-sjukan!? Måste vara något som går ;-)
KRAM!

Åsa Hellberg sa...

haha, det blev ju en hel del ändå.

Susanne sa...

Jag sitter i soffan just nu och kommer bli kvar här ett par timmar till.
Kramen

Singelmamman sa...

Så där mycket har inte jag gjort. Men soffsittandet känner jag igen. Och gillar.

Ezter sa...

Sitta-soffa-syndromet härskar även här!

Snäckskalsdalen. sa...

Vi har fått för lite sol i år. Så är det bara. Här sitts soffa just nu och hur jag ska orka hasa mig härifrån vet jag inte....kraaamaaar....

Anonym sa...

När jag pratar med en god vän under veckan och frågar hur läget är svarar hon "Ja, du vet, äta, sova, jobba"
Tror att många kände igen sig i din beskrivning.
Irene