söndag 18 november 2012

Svåra men trevliga val.

Jag funderar och funderar på med, vad och hur vi ska inreda nybygget. Det är inte lätt.

Soffa. Helt klart nödvändigt men vilken färg och modell? Tyg eller skinn. Galon kanske, för det är lätt att rengöra menar jag?????
Soffbord. Ska det vara litet eller stort? Kanske satsbord eller brickbord? Vit, svart, ek? Inget alls?
Mattor. Det finns massor och hur många färger som helst.
Avlastningsbord. Här har jag sett ett som jag vill ha. Faktiskt.
Mediabänk/hylla. Fula men fyller en funktion.
Matbord och stolar. Maken ska bygga bordet och stolar lär vi väl hitta...någon gång. Under tiden får vi samla ihop det vi har.
Lampor till fönster och annorstädes. Här har jag ju lite på g.
Gardiner. Nu är det bara två (av nio) fönster som ska få gardiner men ändå...
Pynt.

Nu ska jag fundera vidare.

Pöss på er.

6 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vad kul att inreda.

Petra sa...

Spännande och jag hoppas på bilder sedan.

Fru Venus sa...

Vilken härlig tid du har framför dig, om man bortser kostnaden ;-)

Singelmamman sa...

JAg skulle få värsta Ågren! Men du har ögon för sånt så vad det än blir så blir det bra.

Susjos sa...

Jag skulle också ha svårt att inreda, men du kan det där ser jag! :)

I min värld sa...

Åhh så kul, mindre roligt är det med räkningen sen säger min sambo. Förstår inte vad han menar med det?
Här funderas det på spotlights o lampor och nån som har lust att lägga upp mina gardiner (inte jag) Av någon anledning så får jag dom alltid olika långa och det ser så fjantigt ut så nu har jag bestämt att någon annan får göra det åt mig.