onsdag 5 september 2012

Är munnen dum...

...får magen lida.

Plats: Gafflans kök.
När: Igår kväll kl 21.45
Händelse: Stora "jagärsåsugenpånågotattätasåjagtrorjagdööööör" attacken har satt sina klor i mig.

Gafflans mage: Kurr, kurr, kuuuuuuur. Här är jag. Jag är jättesugen på macka och varm o´boy. NU.
Gafflans hjärna: Ignorera magen. Du vet att du inte ska äta nu för du ska snart sova och förresten ska du inte dricka mjölk. Magen gillar ju inte det.
Gafflans mage: Maaaaaat. Nuuuuuuuu. Skit i hjärnan och att du inte ska dricka mjölk! Gör´t. Drick!!
Gafflans hjärna: Du går upp i vikt och MAGEN kommer att vara skitsur i morgon.
Gafflans mage: Få tyst på hjärnan är du snäll! ÄT NU!!

Klart jag åt för jag har ingen karaktär eller vilja alls utan lät magen bestämma. Idag bestämmer den att jag ska få fan för intag av mjölkprodukter (o´boy). Hej toan! Tänk om jag ändå låtit hjärnan bestämma.

Pöss på er.

7 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Done that, been there...
Jäkla mjölkmage... :-/
Krya!!
Kram

Maria sa...

Funkar det inte med annan sorts mjölk? Som inte är mjölk. Soja eller havre eller nåt??

Fru Venus sa...

Fattar inte varför mage och hjärna överhuvudtaget är ihopkopplade.... Tröstekram

Ezter sa...

Köp Valios laktosfria! Lika god som vanlig!

Lisbeth sa...

Om du hittar ett sätt att tämja hjärnan på så snälla tala om det för mig hur man gör. Min lyssnar inte heller på mig
Krya på dig i magen

Monica sa...

Hoppas magen lugnat ner sig!
Pöss

Mallan sa...

Det kan magen gott ha när den inte lyssnar ordentligt ;-) Krya! Kram