söndag 5 augusti 2012

Solen, molnen och polisen.

Det pågår en kamp mellan mig, solen och molnen. Så fort jag tänker "jagkläromtillbibkiniochgårutochsolar" kommer molnen insvepande i en aldrig sinande ström. Står som på kö och radar upp sig framför solen. När jag gör annat och är inne då minsann syns inte ett moln men går jag ut eller ens tänker tanken så är molntäcket tjockt. Jävla skit, rent ut sagt!
Övriga dagsfärska händelser är:
* Blev stoppad/invinkad av polisen för lite kontroll.
Dom ville kolla så att jag var nykter och hade körkort med mig. Självklart var jag nykter OCH hade körkort med mig. Fattas bara annat!

Pöss på er.

11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vädret och solningen känns som om man kan lägga ner, eller hur?
Såå, du åkte in i en kontroll - det var länge sen jag gjorde och då var det på vägen vid Göfab, helt oväntat, men jag passerade också utan anmärkning!
Kram

Tantaluran sa...

Själv har jag slutat sola - blir bara svettig ju!

Fru Venus sa...

Kom på nu att jag aldrig har körkortet med mig här på ön... Jag har lite tröttnat på sol, längtar efter varm säng och bra bok. Pössipannan!

Mallan sa...

Känner igen det där... Därför har jag nu börjat ignorera solen istället och gör det jag har tänkt om det så är inne eller ute :-) Kram

Åsa sa...

Visst är det trist det där med bikini-solen går i moln!! Det blir alltid så ju =(

Mammahäxan sa...

Vi verkar ha samma inflytande över vädret du och jag. När jag tänker sola eller hänga tvätt ute då kommer molnen och regnet.
Häromdagen gav jag upp och storstädade huset. Solen lös hela jävla tiden!

Susjos sa...

Ja,så brukar det vara!!

Västgötskan sa...

Jag blev stoppad för ett tag sen. Nykter var jag, men hade inget körkort. Men det gick att "fjäska" sig ur den situationen.. *pust* :-)

nillas liv på pinnen sa...

Men nu är sommaren äntligen slut, och man kan skita i det där utomhusliret. Typ.

Lady Gaggig sa...

Kolla, kolla, kolla:
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Dramsvik/langtidsvarsel.html

Det finns tydligen hopp för oss här i Bohuslän i kommande vecka!

Jag har också den inverkan på molnen...på med bikinin och vips klumpar dom ihop sej däroppe i himmelen.
Så jag lovar att smyyyyyga ut nästa gång den visar sej. Solen alltså!

Kram på dej och lycka till i jakten på solen! Klart det finns sommar kvar ännu. Jag är inte färdig alls med mitt njutande. Så de så!

Jenny-Moj

Maria sa...

Jag blir alltid jättenervös när jag blir stannad i en poliskontroll fast jag vet att jag är nykter, har körkortet med mig och vet att jag inte körde för fort.