onsdag 11 juli 2012

Jag kunde fått ragg!

På mitt lokala Konsum. Det är där det händer!
Hör att någon flåsar mig i nacken när jag plockar bland potatisarna men eftersom det är sådan hets i samhället nu för tiden så bryr jag mig inte. Jag plockar på i min egen takt och det fortsätter att flåsa. Först trodde jag det var någon av döttrarna som jävlades med mig och när jag ska vända mig om och be dom sluta hör jag en mansröst som puffar mig lätt på armen och säger:
-"Kommer du ihåg när man låg i och plockade potatis på åkrarna? Det har man ju gjort ett antal gånger...hehe..."
Mannen är en för mig helt okänd turist och i åldern 85 + och han log med hela ansiktet medan jag mumlade att jag aldrig legat i en potatisåker (det blev lite fel ordval med "legat" kom jag på just när jag sa det för jag menade att jag aldrig har plockat potatis på potatisåkrar hos en bonde och inte det där andra ordet som kan misstolkas om man har lite fantasi...eller inte...) och pep iväg snabbt som en vessla.

Ridå är ett passande ord.

Hälsningar Gafflan 82 år...

Pöss på er

9 kommentarer:

Susanne sa...

Inte ofta man får ragg i mataffären. Det har iaf aldrig hänt mig. ;)

Västgötskan sa...

Haha! Modig farbror ändå. ;-)
Han kanske var en RIK bonde? *Fniss*

Kram

Mammahäxan sa...

Spännande att gå till Konsum!

Lisbeth sa...

Tur att det inte var jag. Jag hade blivit skogstokig. Gubbar som flåser i nacken även om det gäller potatis kan jag inte med. Bra gjort att du höll ihop
Ha det

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha!

Fast en 82-årig gubbe har nog inte koll på vad ligga EGENTLIGEN betyder, eller vad tror du?

Knasterfaster sa...

Det kändes att det var något speciellt med just den där Konsum-butiken. Han hade kanske yachten låg i gästhamnen och var stormrik. Synd att du inte var 40 år äldre.

Singelmamman sa...

Legat. Kan också betyda något helt annat, beroende på be toning. Som min mormor skulle sagt.

Anonym sa...

hahahaha.. helt underbar ju.

Osloskånskan sa...

I min ålder är det så ont om komplimanger, så jag hade helt sonika tagit det som en sån! ;-DDD