onsdag 4 april 2012

Vad är det...

...för fel på Apoteket?
Varför tar det så lång tid att hämta ut ett yttepytte litet recept? Va va va!
Jag väntade i 40 minuter...
...mäpans kund nr 1 hämtade ut alla sina hundra miljoners recept i kassa ett och troligen flera års förbrukning...
...mäpans kund nr 2 hade något specialrecept som naturligtjävlarvis inte fanns på mitt lokala apotek och inte någon annanstans heller. Storsjukhuset NÄL (Trollhättan) var närmsta medecininnehavare, fick vi alla väntande veta, efter att receptarien ringt land och rike runt.
...mäpans kund nr 3 skulle hämta recept till sig själv och någon annan varpå krångel med legitimationer uppstår och fan och hans moster.
...mäpans kund nr 4 var väldigt gammal och både hörde, såg, fattade och gick dåligt. Nu blev det låååååångsamma samtal med man som inte förstod att han måste ringa sin doktor för medicinen, på receptet, fanns inte längre hos tillverkaren.
...mäpans kund nr 5 också hade krångligt recept. Sådant tar ju tiiiiiiiid!
Alla dessa kunder men kunden i kassa ett satt fortfarande upptagen med den ena receptarien som nu hade en dator/kassa som "hängt sig".
Nu var det meningen att lilla jag äntligen skulle få komma fram till kassan med mitt lilla sketna okrångliga recept men DÅ äntrar hemtjänstens sjuksköterskor apotekslokalen. Alla vet ju vad det betyder! DOM HAR FÖRTUR I KÖN!
Men fatta!!!???
Jag härskande!
Jag gick!
Jag åkte till Konsum för att inhandla helgens mat enbart för att mötas av medarbetare O som talade om att Konsum minsann bara kunde ta emot kontant betalning p g a att kortsystemet kollapsat. Så bra då!

Ridå.

Pöss på er.

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Har dom förtur!? Hoppas dom inte får höra talas om det på våra breddgrader. Du hade inte cash till en endaste liten tröstechokladkaka? Pöss tibax :-)

Maria sa...

Vilken skitdag :(

Jeanette sa...

Faan.. vad surt, hatar också att gå till apoteket o hämta ut recept. Sparar det alltid till nästan sista dan..

Anna sa...

Din energiknuff fick mig att ta en löptur trots alls. Och nu efteråt känns det helt fantastiskt skönt. Tack! :) Hoppas att du fick en skön powerwalk!

Ezter sa...

Stackars dig, vilken j-la dag!

Nica sa...

Pissdag! och ja, vad fan är det som tar som tid på Apoteket? Försökte ta ut mina recept i tre dagar, men var tvungen att gå iväg, för jag var på väg att missa flera jobb.
Hm. Sen vet jag att det kanske inte är personalens fel - dom vill göra rätt - och folk frågar. Och det SKA dom få göra. Hade bara önskat några fler som kunde ta emot :)
Hoppas påsken fortsätter i en bättre stämning

Anonym sa...

Oj oj oj, vilken dag! Jag hatar att köa men det har blivit mindre med det sen de avreglerade apoteket,tycker jag. Gillar egentligen inte avregleringar men gillar kortare köer. Och de där gamlingarna (för det är det ju oftast) som inte har koll på sina recept, de träffar jag på jobbet och de är inte alltid roliga där heller, men hemsjukvården har förtur hos oss också!

Åsa Hellberg sa...

Mäpan??? Det känns som om jag borde förstå det ordet men det gör jag inte:)

Anonym sa...

Inte undra på att du vaknade arg igår morse!
Glad Påsk hoppas jag du får i alla fall!
Elisabeth