söndag 11 mars 2012

Diagnos.

Karpaltunnelsyndrom. Det har jag nog om jag ska självdiagnostisera mig enligt googlesök. Det kan ju så klart vara någon hjärntumör också... Idag har det varit rent för jävligt. Min vänstra hand (delar av) domnar bort och "viker in sig", blir helt utan styrsel, känsel och jag kan inte räta ut lillfinger, ringfinger och halva handen. Mer som kramp faktiskt. Läskigt som fan när det far obehagskänslor upp och ner genom armen. För hur det än är så gör det inte ont, känns bara väldigt obehagligt. Nu ska jag köpa skena/stöd att dra runt min handled så att jag inte böjer handen för mycket, för att avlasta, så får vi se hur det blir med doktor lite senare.
För övrigt har det varit en bra dålig matdag. Det som ännu inte slunkit ner i min mage är mat...men det blir det nu i form av middag (det var på tiden).
Sen ska jag googla vidare på om det är karpaltunnelsyndrom eller hjärntumör jag har.

Pöss på er.

12 kommentarer:

Anna sa...

Usch då, bra att du strök de ordet!
Hoppas de är bara en nerv som kommit i kläm.
Kram

Petra sa...

Du borde nog kolla upp det med någon som kan det.

Shamrock sa...

Gå till doktorn. Maken gjorde någon mätning med ström och opererades sen för karpaltunnelsyndrom. Själv hade jag en nerv i kläm i nacken och fick sova med en sån där handledsskena

Fru Venus sa...

Älskade vän, är det karpal så operera bort eländet! Jag op mina båda handleder/händer för sex år sedan och det är bland det bästa jag gjort! Noll ärr och händerna/fingrarna är som nya! Skena hjälper en kort stund men inget du ska satsa på i längden. KRAM!!

Fru Venus sa...

Just ja, det där när dom mäter med ström.


Det är en nära döden upplevelse.

Västgötskan sa...

Nej, men usch vad obehagligt. Hoppas det visar vara något "lindrigt". Säger som ovan; ta kontakt med en läkare som kollar upp det.

Mammahäxan sa...

Hoppas bara att det är nån överansträngning. Annars hoppas jag på karpaltunnel, det andra lät för hemskt. Karpaltunnel är lättare att operera än huvudet. Men en skena kan hjälpa, när jag var gravid hade jag liknande svårigheter, fick en skena och det lättade. När bebisen kom ut försvann just handledsbesvären. Andra besvär dök upp i stället. Kärt besvär..

Ting sa...

Ja, gå till doktorn!
Kram!

Åsa Hellberg sa...

Jag trodde det syndromet hängde ihop med tummen, men så var det alltså inte. Hoppas det blir bra!

Singelmamman sa...

Jag tycker att det är fyndigt att det finns folk som inte gör annat än letar fel på oss andra. De däringa doktorerna. Gå till en sån, säger jag med. Och var rädd om dig.

Lippe sa...

Gå till doktorn!! Jag har opererat mig för carpaltunnelsyndrom och blev helt återställd. Dessutom skickade de ingen ström i mig, det slapp jag ;)

Ezter sa...

Jag har i många år besvärats av karpaltunnelsystem. Ett sätt att kolla, är att du slår/trummar med fingrarna ungefär där man tar pulsen. Domnar det i fingrarna då, är det säkert det! Jag har sluppit operation, men använder skena ganska mycket!