måndag 19 december 2011

Om något hittar mitt förstånd...

...så tas det tacksamt emot eller bytes mot mindre förvirrad hjärna. Same, same liksom.
Ungefär så...
Jag trodde nämligen att jag förlorat mitt förstånd ett tag idag igen. Har tillbringat förmiddagen med att leta efter min mobil som jag tryggt placerade i väskan i morse innan jag gick till jobbet. Det spelade liksom ingen roll att jag vände uppåner på väskan och tömde den på innehållet flera gånger, någon telefon ramlade inte ur i alla fall.
Tvärsäker var jag på att den låg där i sitt eget speciella fack. Jag kunde tagit gift på det!
Istället började jag tömma mina jackfickor i min jakt på telefonen men eftersom det inte får plats så mycket mer än handskar så var det snart gjort. Borta. Efter att varit hemma på lunchen och sökt med ljus o lykta efter åbäket hittade jag den...
...på nattduksbordet brevid sängen. Den hade inte ens kommit ur rummet och ändå var jag SÅÅÅÅÅÅ störtsäker på att den var i min väska. Jag o min lilla hjärna!!!

Pöss på er.

6 kommentarer:

Maria sa...

Måndag morgon heeeeela dagen idag eller ;)

Åsa Hellberg sa...

Välkomem klubbkompis.

Petra sa...

Mobil och nyklar gör mig galen!

Anonym sa...

Jag tror någon har tagit den från väskan och lagt den där. Någon har jäklats med dig helt enkelt. Det gör den där förbaskade någon med mig med ibland!

Västgötskan sa...

Hi Hi! Eller så har du andar som skojar med dig... ;-D

Dehäreja sa...

Men guuuuud så skönt att detta fenomen även drabbar ensam... jag menar, då känner jag mig inte så himla ensam ;)
Du kan aldrig ana hur många gånger jag har fått ringa till min mobil från någon annan telefon för att kanske ha tur att höra var den är :D
Alla sätt är bra utom dom dåliga!