tisdag 27 december 2011

...och det var vardag.

Naturligtvis studsade jag ur sängen innan klockan larmade pigg som en lärka på ett sjuhelvetes gott humör.
Nä! Nu skojade jag allt med er men det fattade ni säkert.
Jag mer samlade ihop mig under långa perioder av snoozande och gjorde en rent fysisk kraftansträngning för att döda klockan, få av mig täcket och förflytta kroppen till husets nedre plan för tvagning i kallt uppiggande vatten. Hjälpte föga, vaknade inte...men jag är på jobbet. Oh the fun...

Pöss på er.

9 kommentarer:

Amazingdays sa...

Visst är det svårt att ta sig ur sängen när man har totalt vänt på dygnet och dessutom när resten av familjen ligger och sover sin allra bästa skönhets sömn.
God fortsättning till dig!
Kram
Carina

Singelmamman sa...

Tänka sig, samma tankar hos mig. "Döda klockjäveln" som ett mantra. Men jag tiger mer än gärna ihop med dig. Det vet du! Kram! och high five till oss som släpat oss till jobben.

Anna Malmborg sa...

Hoppas du får en bra dag i alla fall! :)

Snäckskalsdalen. sa...

Har du fått upp ögonen såpass att du ser att vi har sol idag!!!! Men roligt är det inte för det....kramar

Suzan sa...

Jag snoozade till typ halv tio!

Lisbeth sa...

Du måste ha varit otroligt snäll för att få en sådan present. Hur gör man? Jag fick en triss lott så jag har en bit på väg
Sköt om dig

Malla sa...

uschan, jag ska försöka få jobba hemifrån några timmar, gjorde det igår och behöver några till men vill helst vara leeeeedig ju! ;)

Jeanette sa...

Usch ja, här snoozades det också i morse.. Men nu är arbetsdagen slut och jag jobbar igen nästa måndag ;-)

Fru Venus sa...

Jag hade sovmorgon men en sur Man och en hosta jagade upp mig tidigt. Jag har kunnat gå på jobb istället för dig ;-) KRAM