fredag 23 september 2011

Gör ni något kul?

Jag lagar mat. Lasagne.
Så blev jag sugen på ett många...jättemånga...typ party glas vin men det sket sig för jag ska tydligen hämta yngsta kl. 22.00 i Bovallstrand. Det är KU-kväll (Kyrkans Ungdom) i församlingshemmet. Maken har visst redan sugit i sig en öl och en liten virre. Nu var det inte makens fel att jag ska hämta för det hade yngsta och hennes kompis/ar redan bestämt för ena kompisens pappa skulle köra dit... Vilken nitlott jag drog.
Så nu är jag sur. Jag blev så sur att en träslev råkade gå i två delar när jag diskade den lite vårdslöst lätt. Ja, det är klart att jag kan ta ett glas sen men hur kul är det på en skala att dricka vin i sin ensamhet? Vid den tiden (22.00) har maken redan knoppat in för läääänge sedan.
Pöss på er.

12 kommentarer:

Fru Venus sa...

Men då vet du att du kör dit nästa gång ;-) Jag har simmat i havet och nu kurar jag i soffan. Kvällspöss

Petra sa...

Ajdå, STOR nitlott idag! Ta hela flaskan när du kommer hem istället :-)
Kram

Mångmamma sa...

Välkommen in i hämta-tonårs-träsket!
Är lyckligt omedveten om det i några år framöver, efter eoner av tid där jag agerat taxichaffis kväller och nätter.
Äldst i huset av barnen numera är tio så några år framöver kan jag knäppa av kapsylen i dräglig tid innan bilåkandet tar omtag!
Puss!

Knasterfaster sa...

Så duktig du är som orkar laga lasange en fredagskväll! Vi pratade om lasange på min lunchrast på jobbet idag. Vi var överens om att man måste göra sås på minst 1 liter mjölk. Gjorde du det? Jag dricker sällan öl/vin/sprit och jag har inte något körkort men jag förstår att det känns jobbigt att behöva åka och hämta så där sent. KRAM

Malla sa...

vet du vad jag gör? jag OJJAR mig för vi hade bara 1/3´s glas vin hemma!! WHat? Vilka rookies!

Mallan sa...

Tycker jag gott du kan göra! Och tända lite ljus och bara varva ned :-)

Knasterfaster sa...

Minsta åt lasange på Waynes coffee idag och jag åt någon slags macka. Det gjrode vi vid 16-tiden. Största och Mellan fick nyss mitt kontokort och är på väg för att äta ute någonstans. Sambon får fixa något eget. = recept på en slapp fredagskväll från Knasterfaster. ;)

Singelmamman sa...

Jag värmde lite grillad kyckling med fetaost. Sen la jag mig i soffan och där ligger jag kvar. Inget vin ikväll, inget vin sen Berlin (rim!). Imorgon mellan 8.30 - 15 jobbar jag. Imorgon kväll tar jag ett glas vin. Båda mina tonåringar är borta, dottern på segling och sonen hos flickvännen.

Fru Gårman sa...

Jag leker åsiktsmaskin.

Anonym sa...

Vid den tiden är det ingen idé att dricka vin. Spar vinet till imorgon!
För övrigt har jag hittat sol idag, både ute och inne!

Catharina sa...

Gäääsp... Klockan är nu 22.08, har druckit två glas vin o kryper nu till sängs.. Tack gode gud så sitter tonårsdotter hemma i sofan så hon kan natta sig själv :-)

Hoppas det gick bra att hämta!!

Monica sa...

När jag har avslutat min nykterhetsperiod någongång i december så kanske vi ska häva en pava eller två ihop Gafflan! :D

Lördagspössen!