tisdag 23 augusti 2011

Gafflan the hamster.

Jag vet inte varför jag överdoserar inköp av vissa produkter men ibland blir det liksom så. Som om jag vore rädd att det skulle ta slut i butiken. Jag gjorde en liten inventering i mitt badrumsskåp.
Kolla här:

Mellanrumsborstar till tänderna in absurdum.
Jag använder mellanrumsborstar till mina gaddar varenda dag och tandtråd. Det är ju inte så att man måste kassera dom efter varje användning. Det gör jag inte så jag förstår inte varför jag hamstrat. Olika storlekar dessutom och egentligen använder jag bara dom gula och dom gröna.

Mascara...är bra att ha i alla fall 1 styck...men inte 9...väl?!
Mascaror. Tre av samma sort och fem av samma märke, en bastard (lancome) och tre, återigen, av samma märke. JAG kan omöjligt måla mina fransar mer än en gång per dag. Hur tänkte jag?

Lipgloss.
Jag har tre till men dom är på vift...ett i yngstas väska och två i äldstas men jag gillar lippgloss och cerat. Cerattiden har inte riktigt börjat än men snart så kommer jag även att hamstrar sådana då det verkar som om både jag och döttrarna konsumerar många sådana under vinterhalvåret.
Någon annan som hamstrar?
Pöss på er.

14 kommentarer:

Mina dagar sa...

Ha ha..men varför?
Mascara blir ju så torr och tråkig och det ganska snabbt.
Ha ha..igen man/jag undrar ju varför du köper andra färger av mellanrumsborstar när du bara anv. två av dom?

MEN att du har många Lipgloss det tänker jag INTE ifrågasätta och du kanske förstår varför..harkel...

Singelmamman sa...

Jag har just sett programmet från USA om maniska samlare. Och hade jag inte sett ditt vackra hem hade jag nog börjat bli lite orolig här. Men nä, jag hamstrar inte något. Möjligtvis damm.

Bitten sa...

En gång pep det om mig i kassan på Maxi. Det kom en dam springande och skulle kolla om jag stulit nåt. Vilket jag inte hade. Naturligtvis.
Men hon undrade varför jag hade fem olika (använda)mascaror i min sminkväska. Jag trodde alla hade det ...

Annica sa...

Kanske skulle vara ett alternativ att kunna spärra sitt kort mot inköp av vissa produkttyper... ;-)

Jag är hopplös på schampo - sjukt många flaskor med slattar kvar...

Kramen =)

Snäckskalsdalen. sa...

Hmmmm, och alla fungerar, så att säga...?! En liten rensning kanske, i alla fall bland mascarorna. När det gäller läppstift och läppglans så ligger jag också på plussidan, lite Maria Montazami varning på oss tror jag.
Agneta kram

Unknown sa...

Er flink å spare på mascara. Det er jo umulig å se når den er tom.
Og så er det alltid lurt å kjøpe eit par når ein er på taxfree'en for det er så billig...

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, det var et godt utvalg. Det hoper seg opp med mascaraer hos meg også, alltid på jakt etter den optimale.

Sus sa...

Jag hakar på den sista bilden. Det ligger lipgloss överallt här hemma. Och hårsnoddar.

Hjärtat har typ 20 burkar skocreme. Han putsar dock aldrig sina gympadojjor.

nillas liv på pinnen sa...

OMG! Du skulle få en restresa för pengarna.

Maria sa...

Gomorron!!
Mellanrumsborstar har jag inga men däremot en imponerade samling av "tandtrådpåhållare" (du vet dom som Pernilla Wahlgren gör reklam för - kommer inte ihåg vad de heter...)
Jag tror att min lipgloss-samling är något större än din men du slår mig med hästlängder i mascaragrenen!

Tror att det är något kvinnligt fenomen, sambon har en hylla i badrumsskåpet till sina prylar - jag har 2 hyllor, 3 lådor samt lite strategiskt utplacerat i övriga huset!!
Ha en bra dag :D

Fru Venus sa...

Jösses! Du vet väl att man ska använda en öppnad mascara i max tre månader och att mascara som väntar på sin tur helst ska förvaras i sval/kylskåp? Jag samlar på choklad - i magen. Solskenskram idag - igen ;-)

4U2 sa...

Jag som sminkar mig sällan har många mascaror ... det står ju att de skall vara bra på olika sätt!;) :)

Renée sa...

Jag hamstrar oxå men det är mera mat...

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna är är 23 år.
När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
Så besök gärna min blogg:)
kram