torsdag 21 juli 2011

Gömma nyckel.


Kommer ni ihåg den leken?
Den har maken lekt med sig själv idag. Går i enkla drag ut på att ta med nyckelknippan ut för att låsa upp eller låsa alla dörrar. Sedan byta byxor ett antal gånger för att slutligen byta kläder igen för att han måste åka till apoteket. Under tiden som nycklarna är borta går han runt och muttrar så mycket att jag till slut tappar humöret för det lät i ett mycket kort ögonblick som om det var MITT fel att nycklarna var borta när det helt och hållet beror på att han är så vansinnigt oorganiserad ibland. Speciellt när det kommer till nycklar för denna lek leks flera gånger i veckan, ibland flera gånger per dag.
Idag var maken billig eller mer som det står i min lilla gadget i marginalen märkt med "Vetenskap":
"...män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen"...
...det är ju också ok...idag alltså.
Pöss på er.

3 kommentarer:

Dehäreja sa...

Den där nyckel-leken höll på att ta kål på mig. Strikta regler så fort jag låst upp, och nyckelbandet runt halsen när jag har låst! Det funkar! Nästan jämt.. *fniss*

Fru Gårman sa...

Rutan till höger... Husbandet fann det inte ens roligt, för det ligger alldeles för mycket sanning i det enligt honom. ;)
Annars är det ju jag som leker den där nyckelleken hemma hos oss.

Knasterfaster sa...

Ger man sig in i leken får man leken tåla så varför muttrar han och blir sur? ;)