tisdag 28 juni 2011

Doftar (inte) gott?!

Jag vet inte vad som är värst...
...varmt och ostädat (som i dammigt och unken doft) inne och man vädrar och dammet yr i korsdraget...
eller...
...varmt och ostädat (som i dammigt och unken doft) inne och man vädrar och vips så osar det linolja i hela huset för maken har hittat en syll under huset som behöver dränkas i impregnerande linolja. Jag hatar doften av linolja!
PS. Egentligen ville han använda tjära men då hade vi fått sova ute i natt för den doften går inte av för hackor nej jag går ner för räkning...typ. DS
Pöss på er.

6 kommentarer:

Karin sa...

Men tjära som luktar så gott.. (Jag är inte ironisk) tycker verkligen om lukten. Linolja luktar inte så illa det heller!

Hoppas du kan sova i natt!

Ezter sa...

Utomhus funkar de dofterna, men inte inne!

Snäckskalsdalen. sa...

Föredrar också friska dofter, fast om jag får välja tar jag nog liiiite tjära hellre än linolja.
Men du ligger väl inte ute i solen med förkylning? Det är inte bra har jag hört, akta så du inte blir förkyldare.
Kram fr ett kvavt på andra sidan!

Fru Venus sa...

Lite tjära är väl najs!? Vet inget om linolja, verkar klara mig utan det. Svettig kvällskram :-)

Åsa Hellberg sa...

Tack för förklaringen av syll, jag begriper mig inte alls på husbyggesteknaliteter.

Knasterfaster sa...

Jag hade nog föredragit tjäran ändå. Linolja är så brandfarligt. Varför var han tvungen att göra det där på årets varmaste dag?