onsdag 4 maj 2011

Orka.

Jag tog en risk och satte mig i soffan efter arbetsdagens slut. Risken bestämde att vi struntar i fönstertvätt idag. Jag var inte sen att säga ja till det.
Idag har jag sysslat med allt annat än mina ordinarie sysslor t ex har jag:
- varit ämneslärare åt en som studerar till ämneslärare (don´t ask!).
- lärt mig hur man budar på en hjullastare på en auktionssite (don´t ask där heller!).
- varit företagsledare när mina inte vill, vågar eller kan (fortfarande don´t ask).
- pratat med sur kund angående om varför jag skickat betalningspåminnelse (ja? det finns kunder som inte har vett i huvudet och då måste man förklara ingående om hur det går till att betala sina fakturor och helst i tid).
Pöss på er.

7 kommentarer:

Petra sa...

Koppla nu av!

Monica sa...

När du ändå är igång så kan du ju kolla upp vilken väg som är bäst för vår Roadtrip...
E6, E4, E20 det finns tydligen många att välja på ;D

Pöss i pannan♥

Ulrika sa...

Det gäller att tyda riskernas signaler och du verkar vara helt rätt ute.
Är det inte dags för fönstertvätt så är det inte. Bara lyssna inåt så kommer svaret.

Jag lider av akut latmask idag, hade inte mycket kvar av min röjning uppe men tyade inte när det kom till kritan. Risken sa ifrån helt enkelt.

Och då lyssnar vi. Yepp!

Agneta sa...

Den där risken alltså... Den är stoor!

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Eller så kan man vara med om att få fakturor som inte är ens egna. Har hänt mig två gånger. Så går det med ovanligt efternamn. Det finns en Anna Drott till här i stan och vi förväxlas ofta. :)

Du är efter den dagen värd soffhäng!

Fru Venus sa...

Usch då, vet vad du menar :-( Tycker du ska göra som Monica säger, planera resrutt :-) Kvällskram

Anna sa...

De var du värd med soffan efter jobbet :9