fredag 8 april 2011

Hej Fredag.

Pappersåtgången lär bli stor idag.
Jag ska gå till jobbet fast jag känner mig jätterisig. Har en del saker som måste göras/avslutas innan måndag. Typiskt! Annars hade jag stannat kvar i sängen. Det är tur att jag har ett stillasittande jobb faktiskt jag kan se upptagen ut fast jag egentligen vilar mig men sen ska jag hem och glo på mina saltprickiga fönster. Dom är så fina nu efter blåsten i går. Min ena granne bestämde sig för att putsa fönster igår, dom som vetter mot havet, och jag tänkte att det blir säkert fint men det lär vara ogjort arbete för det ska blåsa rejält idag också. Jag, däremot, tänker ju inte dra på mig onödigt arbete utan tar det en annan dag. Jamen varför göra idag det du kan göra en annan dag!
Pöss på er (men på avstånd då snoret rinner rejält).

11 kommentarer:

Anki sa...

Krya på dig snabbt så du kan njuta av helgen!
(Underbar bild du hittat!! :-D )

KRAM

Mollan sa...

Ja smutsiga fönster går ingenstans. Ta det när du är kry!

Suzan sa...

krya på dig!!

Åsa Hellberg sa...

Jag gillar också i morgon... Krya på dig!

Dehäreja sa...

Krya på dig! Smart uppfinning på bilden.

Anonym sa...

ASG VIlken kul bild =)

Shamrock sa...

En sån mössa skulle min jobbarkompis behöva.

Blåklinten sa...

Åh, vilken bra uppfinning, en sån skulle jag ha, för här rinner snoken som en vattenkran, och då menar jag alltid, alltså inte bara när jag är förkyld.

Blåklinten sa...

Kan man ha en mössa över tror du?

Ulrika sa...

Jag har mina fönster utan saltprickar, men dock med hundratals snorprickar. Katterna sitter och trycker nosarna mot rutan och det lämnar spår.

På de flesta fönstren. Och dom är svåra att skura bort. Vilket jag inte tänkt göra idag.
En annan dag är bättre än just denna dag.

Monica sa...

Min sommargranne som är här maj-aug har självrengörande fönster...
Det funkar skitbra och dom har alltid rena fönster!
Medans jag som bor här året runt (och spelar i en annan ekonomisk division) får stå ut med att knappt se ut ;)
Jaja, life's a bitch!

Krya på sig!
Avståndspöss♥