måndag 3 januari 2011

Mitt nya yrke?!

Fotograf Gafflan här.
Jag har övat mig hela dagen att ta kort med min fina nya kamera i tron att det tydligen räcker att trycka på avtryckaren och vips så blir bilderna superbt bra! In my dreams måste jag nog säga. Det finns ju huuuuuur många sätt som helst att ta kort på samma motiv!!! Motivet ska i alla fall inte vara jag. Jösses! Enda gången det blev något sådär godkänt var när jag låg ner och tog egopix på mig själv, annars var det för mycket hängande öga, hamsterpåsar, kalkonhals, mörka ringar under ögonen och ja...rätt o slätt för mycket gammal rynkig kärring helt enkelt. Förresten så tror jag att objektivet förvränger bilderna, japp...det är vad jag tror.
I stället bestämde jag mig för att fota mina döttrar som tyvärr inte var lika entusiastiska som jag. T ex blev utslängd ur yngstas rum efter en stund och äldsta tyckte att jag skulle skaffa mig en hund eller fota faderskapet i familjen! Snällt va?! Jag har fotat maken men han ser så jävla *host, harkel* gammal ut på bilderna och så ser han inte ut i verkligheten eller så är det så han ser ut?! Konstigt är det för vi är ju sånna fina släta ungdomar utan varken rynkor, grått hår, volanger eller, för makens del, airbag till mage.
Jag måste nog öva mer...
Pöss på er

7 kommentarer:

Petra sa...

Tror faktiskt att det är fel på kameran!
Kram

Fru Gårman sa...

Ja, den där kameran måste du byta ut!

Lady Gaggig sa...

Skrattar gott.....Du är ju bara underbar!

Kram, Jenny

Moster Ma sa...

Du har absolut fått ett måndagsex!

Ezter sa...

Bilder ljuger absolut, jag tror kalkonhals är inbyggt ;)

Anna sa...

Ha ha vilken kamera, gör din man gammal, hade också de felet på kameran :)
Fortsätt och träna!
Kram

Sess sa...

Vad du får ihop orden väl!
Gillar din humor, trots att skrattet får kalkonhalsen och änglavingarna att dallra i otakt :)