måndag 24 januari 2011

En dag...en måndag.

Jättesjuk chef med feber, intravenös penicillin, dropp och sjukhusvistelse.
En konstig dag på många sätt.
* Ett sätt var att den ena av mina chefer ligger på sjukhus med dubbelsidig lunginflammation. Scary!!
* Ytterligare ett sätt kan vara att mina andra chef stressar så mycket att håret ramlar av! Stora kala fläckar. Nej, han har gjort alla tester som finns hos läkare för att utesluta sjukdom...det är helt enkelt stress sa doktorn och rekommenderade honom att ta det lugn men han kör på utan handbroms. Scary igen!!
* Så finns det dom som tror att jag är deras morsa personliga assistent trots att dom är äldre än mig. Jag fick det meddelat att kaffet var slut och att jag borde handla mer!!! Då lät jag meddela det att jag faktiskt skiter i vilket och att personen som kom med informationen bor vägg i vägg med Konsum och därför kunde ta vägen om butiken när han varit hemma på lunchen! Det gillades inte av honom men samtalet tog slut.

Tror bestämt att det är måndag.
Pöss på er.

10 kommentarer:

Ezter sa...

Stressigt jobb du verkar jobba på...

4U2 sa...

Vissa har aldrig haft något förstånd?

Snäckskalsdalen. sa...

Du milde vilket elände det är i Strane idag....
Så där låg ju jag i somras när jag också hade dubbelsidig flammation, fast så klart var det mycket, mycket värre med mig för jag fick syrgas också (fast det behövdes inte visade det sig, men ändå.....).
Jag tror man får ta och lägga in en annan växel i byn annars går det "växtivall" (som dom säger här på denna sidan....)
Kram

Fru Venus sa...

Nu tror jag vi har förklaringen till DIN huvudvärk...

Anonym sa...

Bra Gafflan! Se till att du låter såna måndagar vara hela veckan! Jag menar såna där du verkligen säger ifrån till dina lata arbetskamrater. Ta med en egen termos och låt dem fixa eget kaffe nån dag, sen fattar de förhoppningsvis.
/Småländskan

Realisten sa...

Jag tycker faktiskt att den sista punkten var mest skrämmande. Bra rutet!

Dehäreja sa...

Scary... milt uttryckt. Kör du så hårt med dina chefer, så ta en åt gången vettja. Var det chef nummer 3 som du skickade iväg till Konsum kanske ;-)

Kvinnor kan!

Shamrock sa...

Bra svar. Ta det lugnt nu så att inte du oxå åker på några skumma åkommor

Anonym sa...

Bra sagt!! Tänk att det ska vara så svårt med balans i livet, scary!!

Singelmamman sa...

Bra jobbat. Av dig alltså. Dubbelsidig lunginflammation är jobbigt, det vet jag. Men så stressad att jag tappar håret kommer jag aldrig att bli.