torsdag 9 december 2010

Snöskottning och lite annat.

Vi fick mer snö igår. En rejäl välta.
Nu har jag skottat och sopat det mesta runt huset, sopat fram och skrapat rent bilen (min alltså) från snö och is. Ungefär en och en halv timme tog skottningen och tre avbrutna naglar. Frågan som uppstår då är:
Visst räknas det som träning????
Bra!
Då kan jag med gott samvete trycka i mig en twix till kaffet.
Nä, jag är inte svettig för jag var så "praktiskt" klädd i tighta jeans, tunn tunika under jackan, finskinnstövlarna och tunna skinnhandskar, naturligtvis utan mössa också mer behövs inte i -9 grader (orsak; jag kom direkt från jobbet och började skottningen direkt utan att passera gååå annars kommer latmasken).
Annars så ska jag och yngsta ha lite mys för maken jobbar till i alla fall minst kl 20.00 i kväll och äldsta är i Göteborg och kollar på opera...eller vad det musikal...!? Tyvärr har jag glömt vad underhållningen hade för namn, ska be att få återkomma med det.

Liten uppdatering:
Äldsta är på Göteborgsoperan och kollar på Sunset Boulevard och en utställning som heter "Gud har 99 namn" skulle också besökas.

Pöss på er.

7 kommentarer:

Dehäreja sa...

Att skotta snö är minsann tungt som tusan, så det går absolut under kategori Träning! Bra jobbat!
Som belöning för väl utfört arbete och plåster på såren för dom tre avbrutna naglarna, tycker jag att en Twix till kaffet var en utmärkt idé!

Mys på med yngsta!

Fru Venus sa...

Jag skulle tippa på att du gjort av med cirkus 7.273 kalorier, ja då , det tror jag apselut det. Duktig Gafflan ;-)

Malla sa...

det räknas absolut som träning!!

Knasterfaster sa...

Jag brukar byta om till finkläder då jag ska jobba i trädgården. "Har du tagit på dig ditt allra finaste nu?" brukar Sambon fråga. Jag gör som du kör så det ryker direkt jag kommer hem från jobbet för annars blir det inte skottat. KRAM

Shamrock sa...

Träning i allra högsta grad

Lysande ögonblick! sa...

Oh ja. Det räknas absolut som träning. :-)

Smaragdalena sa...

Att man alltid blir så godissugen efter man rört på sig.... hmmm. Igår testade jag för 1a ggn på Zumba träning (DVD). Men så fort jag var klar satte jag mig ner i skönaste fotöljen och mumsade i mig lösgodis. Heh... så det kan gå... :p