onsdag 8 december 2010

Luktar skunk och död!

Hittat på nätet är jag googlade lite.
Det luktar kadaver i vårt samvete (=skrubben under trappan till övervåningen) mest hela tiden och ibland inte. Det finns ingen död musjävel i skrubben, inte så mycket som ett morrhårr. Doften kommer och går. Vi har varit med om det förut men då doftade det mest i köket. Går liksom inte att stänga dörren till köket förstår ni för vi har inga dörrar 
förutom till samvetet och toaletterna. Den gången låg det med all säkerhet en död liten mus i trossbotten eller någon vägg för vi hade hört "små" gnagande ljud. Små o små var nog att ta i för jag trodde på allvar att det var en bäver som försökte komma in i köket om man skulle utgå från ljudnivån alltså! Maj Gad, elhyvel var tyst i jämförelse med dom ljuden!
Summa summarum så är det mest troligt en liten mus som ligger död i något håligt utrymme i trossbotten eller annat ställe. Där kommer den att ligga och stinka lite som den vill. Uäck, det är inte roligt, så jag eldar doftljus så att jag är alldeles snurrig. Bättre rosendoft, typ, än kadaverdoft.
Pöss på er.

13 kommentarer:

Ezter sa...

Då skulle du jobbat på mitt jobb. Står i doftljusdofter hela dagarna!

Camilla sa...

Di där räliga små mössen. Inte nog med att dom väsnas och har sig, dom förstör så in i vassen. Lämnar trista små "visitkort" gör dom också. Nä, dom är absolut snyggast i en fälla eller på ett kort i byrålådan.

Shamrock sa...

Usch då, bara den inte börjar spöka för er...

Osloskånskan sa...

Måste vara en härlig blandning....

Ulrika sa...

Usch, vi har också ett sådant utrymme, minus kadaverlukt.
Kaos rådde till i fredags då jag tog tag i eländet och röjde upp. Jag är dock tacksam för att jag slipper musproblem, även om vi för några år sen fick in en som ena katten tog ;)

Fru Gårman sa...

Trösta dig med att den inte luktar längre än en vecka eller två. Men illa, det luktar det. Yäääck!

Katarina sa...

Hoppas stanken ger med sig.
Hos mig finnes en liten award att hämta.
Den doftar nog desto godare ;-)
Hoppas på lite litteraturinspiration....

=-)

kvinnan med koftan sa...

usch...en mardröm jag tyvärr känner igen...döingar liggandes helst i små små uttrymmen

Dehäreja sa...

Jag är lyckligt ovetandes om hur mus-kadaver luktar och vill inte uppleva det heller! Men jag förstår av ditt inlägg och kommentarerna här att DET kan jag vara väldigt glad för :D

Hoppas doftljusen gör susen!

Malla sa...

hmm, det luktar skumt i ungarnas rum. måste undersöka närmare. usch, tänk om d är en död råtta!

Fru Venus sa...

Dom brukar torka bort ganska fort. Vi hade en under soffan i vardagsrummet en gång. Märkte inget fören vi bytte soffa, då låg det ett mini-rått-skelett där!? Hm...

B i t t e sa...

Haaaatar möss, levande och döda!!! Hoppas stanken och alla andra musarna ger sig av snabbt hos er.

Jenny sa...

Fy katten för mössen som går in och lägger sej och DÖR i ens hus!
Fiii fan, säjer jag!
Har varit med om det några gånger jag också, och ALLTID precis innan jul när man VILL att det ska lukta gottigottgott!!

Hmmmm....skulle du kunna mejla mej din adress...Hihi!?

Kram, Jenny