söndag 19 december 2010

Go kväll i stugorna.

Först vill jag bara börja med att tacka så mycket för alla fina kommentarer. TACK!!

Har ni julstämning eller ska jag säga känner ni att julefriden börjar inta ert hem?
Tackar som frågar men idag kan jag väl inte påstå att det råder julefrid...stämning mer troligt. Idag har granen klätts, då förvandlas jag till Grinchen! Stämningen blev så "god" att äldsta gick och duschade, maken satte sig och kollade på TV och yngsta...stackars barn...hon stod ut med att jag domederade och kommenderade vart alla förbannade kulor skulle hänga. Det som egentligen gör mig till en annan person är när julgransbelysningen ska upp. Men HALLÅ!!!! 16 jävla ljus att fördela snyggt i en gran!!!! VA! Man kan bli galen för mindre men annars så är jag snart på banan.
Jag är inte färdigpausad med bloggen (jag kunde inte hålla mig borta bara) utan blir borta ett litet tag till.
Ha det bra!
Pöss på er.

15 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Haha, det är inte lätt att tindra milt med ögonen och få till en snygg gran på samma gång.
En långprommis medans de andra fixade till granen kanske hade varit att föredra...?

Singelmamman sa...

Här lyser julen med sin frånvaro. Mycket skönt. Och granen får tonåringarna själva slåss om oh klä, och jag kommenterar inget. Men så är jag långt ifrån när de håller på också. Ha det bra ändå.

Petra sa...

Heeeej, vad glad jag blir när du ger oss ett livstecken.

Du är inte ensam om att förvandlas till något hemskt. För första gången i år fick maken och barnen själva klä granen. Jag var tyst som en mus. Granen blev faktiskt fin!

Kram på dig.

Fru Venus sa...

Hej vännen, kul att du är på G ;-) I år blir det enkelt, det blir bara lite gran i tippen så alla ljus får väl trängas på en gren... Kvällskram!

Agneta sa...

Bra att du uppdaterar oss lite! Känn ingen press att hinna kommentera, det kommer finnas massor av tid efter julen.... hoppas jag.

Stor kram på dig!

Dehäreja sa...

Åh, det var härligt att 'se' dig igen! Här är det superenkelt med julgransdekorationen. Vi har ingen gran :D

Anonym sa...

Heeeej!! Härligt med ett livstecken!! Ingen gran än...trodde jag hade ytterligare en vecka på mig, hhihi, hade visst räknat lite fel, tokigt.

Shamrock sa...

Jag brukar låta dottern fixa granen. Jag tycker att granljus skulle vara som tärnljus. Dvs ett och ett med batteri då kan man sätta dem var man vill

Ancan sa...

Själv har jag valt bort gran numera.
Svor alltid över katterna som välte den, droppen var när hanhunden lyfte på benet mot den :/

Mångmamma sa...

Tack för att du tittar in och lämnarett livstecken ifrån dig!
Angående julgran i detta hus, bör jag skriva ett eget inlägg....:) (Vid ork och tillfälle)
Kram

UlGu sa...

Här har "vi" också klätt granen. Maken och yngsta sonen gjorde det ihop. Maken bestämde att vi skulle inte skulle ha så många kulor i granen i år, och så skickade han mig tll affären för att köpa glitter för det skulle det vara i granen....
Ha det bra till vi syns igen....
Kramar

Åsa Hellberg sa...

Jag hade sådana problem med ljusen att jag skaffade två slingor. Bra tänkt va?

Camilla sa...

Jag överlåter ljusen till sambon, sen fixar jag och minstingen till alla kulor och annat bling-bling. :)
Ha det gott med julstöket.

Snäckskalsdalen. sa...

Nu låter du som det var i mitt barndomshem med ljusen i granen, där var det symmetri som skulle gälla och det går ju inte, det gör det inte. Sen när man får i allt det andra märks det inte om det är lite obalans.
Så roligt att höra att du är tillbaka lite grand. Det går bra så också, men du ser, vi är en hel radda som jublar!
Kramar till dig från mig här på bergknallen!

Ann sa...

Precis därför vi inte ska ha någon gran i år. Inget kul att stå där själv med en ihoptrasslad slinga och vara förbannad. Hellre glad utan gran ! :) Ta hand om dig.