onsdag 3 november 2010

Telefonförsäljare.

Har jag egentligen inget emot så länge dom förstår vad NEJ TACK betyder. Nu har jag fått nog!! På hemtelefonen fattade dom inte så där har jag NIX. Det blir trevligare att prata i telefonen med mig på det viset. På jobbet har vi inte det, är betydligt svårare att få till för företag. Idag har jag pratat med fem "våldtäktsmän" (försäljare alltså, det var alla män) som inte uppfattade när jag till en början vänligt med bestämt avböjde erbjudanden om allt från massinköp via inköpscentral till annonsering på google. Allt är ju jättebilligt och jättefördelaktigt och fattar jag inte det är jag dum i huvudet och företaget kommer att gå under!!! Domedagspredikningar utan dess like. Självklart slutade det med aggressivt skrikande och slänga på luren i örat från mig. Vi har en telefonsvarare på jobbet som jag aldrig använt men nu funderar på att alltid ha i gång och be var och en att prata in meddelande, namn och telefonnummer så att jag kan ringa upp. Själv hatar jag att få en telefonsvarare i örat men jag förstår varför en del har det.
Kan man prata in ett sådant här meddelande eller är det att gå "over the top".
"Hej!
Du har kommit till Företaget AB.
Lämna namn och telefonnummer efter pipet så ringer vi upp.
Är du försäljare eller liknade kan du glömma att vi ringer upp. Sorry! Fuck Off!
Ringer du för att göra undersökningar som tar en halv dag att genomföra gäller samma som för försäljare...glöm det!
Mohahahahahahaha....
Ha en bra dag och välkommen åter."

Pöss på er

12 kommentarer:

Tant Björn sa...

Perfekt!

Melinda sa...

Ha ha.. Låter helt perfekt! Kram

stort och smått sa...

Gör det!!!
Jag har inte heller emot föräljare så länge de förstår ett Nej tack, men när de inte gör det. Som på GP:s avdelning som säljer prenumerationer.... En kille där ringde mig och till slut tjafsade vi bara! Han var så j***a envis så jag kommer aldrig mer att prenumerera på GP bara därför!
Han skulle bara ha sista ordet och till slut kändes det som att det var sandlådenivå på samtalet. Jag borde lagt på. I stället ville jag ha upprättelse och kände mig gråtfärdig när vi var klara.

Fru Venus sa...

Glasklart! :-) Fattar dom inte det budskapet så.... Är det ok med dörrförsäljare då? Eller finns det inte sådana mera? Har aldrig hört talas om NIX!

Carina sa...

Hejsan! Jag upptäckte att det där nix måste man förnya med jämna mellanrum! Blir galen på alla saker som måste uppdateras!

Anna sa...

De var bra, hatar som sagt säljare som ringer sent på kvällarna, grrrrr
Anna

Rut-Knut-Tjut sa...

Gör det! Go for it!

Jag avskyr också försäljare på telefon som alltid ringer på kvällen när man äter, nattar barn eller bara vill ha sin egna tid i soffan.

Shamrock sa...

Håller med, försäljare är ok om de bara fattar ett nej. Men de verkar inte ha lärt sig det ordet utan fortsätter att tjata och då blir jag arg

Elin Damberg sa...

Kör hårt!!! Inte alls over the top, baby!

Knaada sa...

Jag tycker du ska ha knappval också däremellan - Är du försäljare tryck 2 etc med ett avslut i fuck off-stilen.

J:son sa...

Knaada´s förslag var bra!
Förstår dej till fullo, för själv "snoppar jag av dom" rätt så barskt!
Jädrans puckon, dom där telefonförsäljarna!!

"They won´t take no for an answer"....och DET irriterar!!!

Pöss på dej!

Märta sa...

Visst är det irriterande! Och tar sååå mycket tid från en. Vill nog också ha en sån där telefonsvarare!