tisdag 23 november 2010

Snabb leverans?

Jag beställde fåtöljer (till nybygget) på Ikea idag. Tyckte jag var ute i god tid...den 22/12 skulle dom levereras...preliminärt!! Dom MÅSTE komma innan jul annars får vi ta in utemöblerna och placera julaftonsgästerna i...
Så har vi elen också...nattsvart i nybygget...not så värry bra. Den, på heder och samvete svärande elektrikern, har fortfarande inte dykt upp. Snart dyker nog Gafflan upp hemma hos honom på personligt besök och det vlir inte så värry nice. Det är ju advent på söndag, jag säger bara det.
Bajs.
Ibland skulle det vara skönt om  allt gick som på räls. Typ.
Pöss på er.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Usch ja, hantverkare... jag gillar också grejer på räls, som tåg till exempel :-) KRAM!

Nica sa...

Been there, done that. vad är det med vissa typer av hantverkare? Total respektlöshet - bara för att dom vet att man är i händerna på dom.... grrrr...
HÅller tummar för både soffor och ljus i mörket, fina Gaffla!

Malla sa...

men vad oväntat att en hantverkare inte dykt upp.. ring och SKRIK - det hjälper :D

Dehäreja sa...

Hoppas elektrikern dyker upp fortare än kvickt och har en vääääldigt bra förklaring varför du fått vänta. Han kanske slår på stora charmen, vem vet....

Knasterfaster sa...

Vi brukar alltid få ta in våra utemöbler om det kommer många gäster. Man sitter faktiskt riktigt skönt i de stolarna så det gör ingenting. Jag håller ändå tummarna för att ni hinner få både fåtöljer och el till jul.

Anna sa...

Ja ibland får man vänta för länge!! men när man bott utomlands en kortare tid så där kan man verkligen få vänta, där använder dom inte ens klocka :)ingen koll alls på tiden!!
Hoppas han kommer idag, kram

Ezter sa...

Han är nog snabb när han väl kommer! Håller alla tummar!

Renée sa...

Detta med att allt skulle bara fungera efter punkt och prick en dag tror jag aldrig händer... Det SKA bara jäklas...