måndag 15 november 2010

I morse...

...när jag skulle klä mig tog jag fram en rosa tight topp jag inte haft på ett tag. Intet ont anande drog jag den över huvudet...
...tittade i spegeln...
-Hej Korven!!! sa spegelbilden.
Den hade kanske funkat om jag hade stått upp hela dagen, hållit andan och dragit in magen. Orka...
Tillbaks i lådan med den. Tacka vet jag tunikor i A-modell.
Pedikyr gjorde jag igår kväll, så bra att jag klippte bort för mycket av en stortånagel tillsammans skinn.
Hej vad det blöder, blodbad är en underdrift. Idag har jag extra stor plåstrad, tjock tå inknölad i stövlarna. Aj och halta sig lite. Nästa gång ska jag inte använda den stora nagelklipparen utan satsa på en lite mindre tror jag.
Pöss på er.

9 kommentarer:

Agneta sa...

Snart (eh) är måndagen över! Ha en finfin dag!

Monica sa...

Tunikor är det bästa modet som finns! :)
Men en skamklippt tå är inget att hurra för :(
Aj aj.
Pöss & kram

Fru Gårman sa...

Blåser på tån...

Ezter sa...

Är du säker på att du inte har fukt i garderoben? Eller någon har tvättat den för varmt, sen tumlat den torrare än torr?

Fyra nyanser av rosa sa...

Jobbigt! Så är det med alla mina kläder tyvärr utom den nyinköpta xxxxxxxxxl kläderna såklart!

Märta sa...

Fruktansvärda de där "Hej, Korven!" händelserna! Värdelös kvalité på kläder nuförtin. Krymper och har sig så att man ska tro man blivit tjockare! Usch!

Trollpackan sa...

Inte kul att behöva åka skadad till jobbet;)

Cattas liv och tankar sa...

Stackars tå....Ordinerar vila och uppassning från familjen HELA kvällen.. :-)o dessutom mår skadade tår extra bra om man intar lite choklad och ett glas rött (men inte lika effektivt mot korvfel......)

anna sa...

Haha, känner igen mig så jag får skratta! :-D