lördag 23 oktober 2010

Någon som vill ha?

Jag rensar på vinden och det är mycket att gå igenom.
Tyvärr så slänger jag nästan allt.
Här är några saker som kan vara av intresse för er som har yngre barn än mig.

Jacka av märke Didrikson, stl 140. Mycket lite använd.

Tremo/skidbyxa med löstagbara axelband, stl 150. Kan vara någon knapp som fattas, annars helt ok. Märket är inget särskilt.

Handskar. Dom spräckliga är stl 6 och dom mer svarta är stl 6-9 år.
Jag tänkte så här att först till kvarn...liksom, om det finns intresse av att få något ytterplagg eller alla på en gång. Det är gratis, jag skänker bort det.
Pöss på er.

16 kommentarer:

Agneta sa...

Åh, synd att jag inte bodde nära. Jag hade kunnat betala en liten slant för plaggen, precis mina barns storlek!

Agneta sa...

Eller så sätter jag in pengar för frakt och merkostnad och så skickar du?

Knasterfaster sa...

Stor och smått hann först men annars hade jag kunnat ta byxor och handskar. Har en 9-årig son. KRAM och puss och hej!

Malla sa...

dah - jag hade också vart intresserad! :)

Gafflan sa...

Agneta:
Jag står för fraktkostnaden! Det är ju jag som vill bli av med plaggen! :D
Knaster:
Om Agneta bara vill ha något enstaka får du resten och då gäller samma sak, jag står för frakten :D

Gafflan sa...

Malla:
Ångrar dom sig går det till dig! :D

UlGu sa...

Jag gjorde också en rensning av vinterkläder för ett par veckor sedan. Minsta sonen bar in det mesta till grannbarnen, där är det alltid lika uppskattat.
Ha en skön lördagskväll, för det skall jag ha.
Kramen

maria sa...

Vad gullig du är som skänker bort allt :)
Å andra sidan så brukar jag oxå ge bort en massa och göra andra glada :)

Ha en fin kväll !

Åsa Hellberg sa...

Inget i 190 cl? (finns det ens?)

Gafflan sa...

UlGu:
Jag brukar också skäna bort en massa vinterkläder till mina yngre syskonbarn och kompisars barn. Just nu verkar alla vara mellan storlekar.

Maria:
Det är roligt att göra någon glad :D

Åsa:
Jag vet att 170 finns men sen...????

Fru Venus sa...

Och jag som reagerade fort som attan när jag skymtade något rött ;-) aaaaningen för litet bara, och för sent ute!

Anna sa...

Va snällt, dagens goda gärning!!
Anna

Shamrock sa...

Vad bra att det kommer till användning igen

Shy sa...

Så lurt å gje vekk her! Eg har også sortert (og kasta) vinterkle i dag :)

Trollpackan sa...

Hmm...jag skulle själv behöva rensa ut en del;), kommer jag på när jag ser hur duktig du är som städar och fixar.

Sus sa...

Om jag hade haft mindre barn hade jag gråtit av lycka för din fina gest. Gud ska veta att jag alltid hade ont i magen då barnen behövde vinterkläder.
Fina Gafflan!