onsdag 20 oktober 2010

Minne? Det finns inte!

Matvaruinköp gick bra. Ett par saker förvånade mig dock när jag kom hem:

1. Jag har inget minne av att jag tog två kartonger av dessa godsaker. Helt klart är att jag passerade dom på vägen mot en annan vara sen minns jag inte mer.

Tydligen kostade två kartonger 35 kr. Normalpris var ca 23 kr för en. Kan ha varit fyndgafflan som handlat.

 2. Hur sådana där biscottisar hamnade hemma, igen, är ett mysterium! Jag skulle ju ha knäckerbröd och vanligt bröd.
Tydligen har jag redan glömt bort vad mjöl gör med min mage.
Påsen som uppenbarade sig hemma hos mig är just sådana som på bilden.
Ja, som ni ser så är jag en riktig gotteråtta. Egentligen hade jag bestämt att den här veckan skulle bli en nyttig och bra vecka. En vecka full med promenader och frisk luft.
Dom enda promenader jag lär gå är väl mellan soffan och skafferiet, det är väl motion det också...eller?!
Pöss på er.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Klart det är motion! Att jag inte tänkt på det, jag går ju en halvmara per dag ;-)

Snäckskalsdalen. sa...

Det är ju i alla fall ett par tre dagar kvar på veckan, ingen ko på isen ännu!
Smaska på du!
Kram

Chrissan sa...

Lite motion är bättre än ingen.;)

Mina dagar sa...

Ser gott ut....viskar det lilla lömska sockerberoendet i mitt öra, he he....köp du med!

I går på jobbet sa en manlig kollega att han börjat äta magnesium tabletter för dom skulle minska behovet av socker. Måste kanske testa?!

Du börja den där nyttiga veckan i morgon stället!!
Lycka till!
Kram Eva

Malla sa...

Ser ju knappt ut att alls vara mjöl i dom där godingarna :D

Pinglan sa...

Men, det är ju järn i bollarna och fibrer i biskottisarna.. Det är ju bra för magen eller hur?!

maria sa...

Delicato bollar som är så goda och veganska dessutom :)

Ha en underbar torsdag !
Kram kram

Knaada sa...

Hemma hos mig är det karlarna som släpar hem sånt, att det sen är slut när dom väl kommer på att dom faktiskt är sugen på nåt, ja det är väl inte mitt fel.