torsdag 9 september 2010

Oj oj...

...jag är gammal och trött. Utsliten. Kaputt.
Ont i ryggslutet. Skulle kännas bättre om jag kunde vränga ryggen i en onaturlig båge, typ ut-och in. Vet inte om det är något som är smittsamt för en anställd fick gå hem från jobbet idag p g a ryggproblem. Han hade dock så ont att han varken kunde stå eller sitta (stackars karl *ironi). Det har inte jag dock, utan är mer stel. Knakar gör det också. Nog om det.
Jag ville bara säga det att idag har jag slängt luren i örat på en försäljare. Tycker inte om att göra så, vill gärna att man avslutar telefonsamtal med hejdå men denna kvinna förstod inte vad NEJ betyder. Inte NEJ TACK heller. Jag provade NEJ TACK VI ÄR INTE INTRESSERADE men det gick inte fram...tragiskt. Jag fattar ju att dom har säljkrav, herregud det är ju deras levebröd och provision är väl inte helt fel, men hon hade missat något i utbildningen nämligen att lyssna på kunden. Förresten är jag inte ens säker på om hon hade utbildning. Grrrr!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Visst men det är ju bra om de inte retar upp potentiella kunder.

Pinglan sa...

Jag fick också ett sådant samtal. Tackade nej 5 ggr men han fattade inte att jag INTE ville ha!! Tänkte själv på hur jag var som säljare och jag brukade lyssna på kunden. Kunde fråga en gång till om de inte ville ha men fattade när jag skulle ge upp. Men en del fattar ju inte det vilket är trist!

Ulrika sa...

Jag ska helst inte börja med telefonförsäljarprat ;)
Jag blir galen. Vi har skaffat dolt nummer bara för alla försäljare som ringer, och som blir på dåligt humör när man säger nej. Och dom är tyvärr många.
Jag har också svårt att säga till på skarpen men ibland är det ett måste.

Jag har också lagt på luren i örat på vissa försäljare, när dom aldrig slutar prata för sina varor trots att man inte vill...

Hm... konstigt att det är tillåtet egentligen, att folk får ringa hem till andra och pracka på dom varor.
Märkligt.

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Jag tycker det är så svårt med sådana samtal. Jag vill säga nej, men har så svårt att vara hård i det utan lyssnar i en kvart och sen tillslut tackar nej. Måste bli bättre på det. :-)

Tigris Predikantan sa...

Värst är att de börjat fråga: "hur kommer det sig?" när man säger nej tack!

Trollpackan sa...

Telefonförsäljare lyssnar jag inte på överhuvudtaget*fniss* Så fort de har presenterat sig, så säger jag direkt att jag inte är intresserad och hej och tack och på med luren. De ringer ju dessutom alltid vid fel tidpunkt också...antingen när jag håller på att laga middag eller precis när jag har slagit ner röven i soffan för kvällen.
Bara det kan ju göra en ilsk;)

Shy sa...

Med sånne telefonselger er det berre å slenge på røret!!

Anonym sa...

Jag säger bara "Nej tack, jag är inte intresserad" sen lägger jag på. Jag orkar inte jiddra.

Märta sa...

Jag säger "Tack, är inte intresserad" och lägger på luren. Blir irri när försäljare försöker sno tid av mig både på jobbet och privat!

Malla sa...

Vi har skaffat "nix" eller vad det heter. Förr ringde det försäljare varje dag - nu ringe ringen. Inte ens mormor haha