onsdag 11 augusti 2010

Mitt i veckan.

Nu när ni sett hur "välstädat" och "organiserat" det är hemma hos mig så kan jag berätta att igår var det extra, extra rörigt.
Vi bytade ytterdörrar, nämligen. Befintlig entrédörr flyttades till utgången på baksidan av huset och ny ytterdörr sattes in i entrén. Maken får sköta tänket och snickrandet medan jag bistår med bära, lyfta, hålla, peka och springa med en massa ögonmått. Det sista är det jobbigaste, speciellt när man inte använder sina glasögon.
Idag försöker jag bringa reda i oredan, det är inte lätt för min rumpa vill sitta ner hela tiden och dessutom fullkomligt vräker regnet ner så jag kan inte öppna dörrar för vädring.
Från det ena till det tredje så har jag köpt en ny pincett (svindyr) och den är så himla bra att om man inte passar sig så tar den även med skinn samtidigt med ögonbrynshår...jo, jag saknar lite på ena ögonbrynet.
Pöss på er.

12 kommentarer:

Fru Venus sa...

Så om jag plockar bort håren på magen så försvinner lite av fläsket också!? :-))

Osloskånskan sa...

Hänger mej på Fru Venus där!

Realisten sa...

Jag vill också ha någon som sköter tänkandet åt mig. :)

Tigris Predikantan sa...

Eh? Är den bra då, om huden hänger med? *ler*

Petra sa...

Aj vad ont det måste göra. Skulle behöva låna den och ta bort hår vid gäddhänget.

nillas liv på pinnen sa...

Aj, en sån pincett vill jag inte ha.

Anonym sa...

Jag har också ett sånt där mordvapen men den använder jag till att ta bort fästingar på hundarna med. De har liksom tåligare hud än vad jag har

Peacerosen sa...

År din rumpa också "sån" i dag?
Som bara vill sitta ner....
Min åxå.
Och regnar gör det...

Skulle behöva mej en ny pincett jag också, för mina "får alltid ben" här hemma...*morr*

Kram, Jenny

Sara sa...

Åh, jag har också en livsfarlig pincett. Lämnar spännande röda hack efter sig om man inte passar sig. Tips: plocka aldrig under stress.

Shamrock sa...

Jag kan inte plocka ögonbrynen själv längre - jag ser för dåligt för det...

B i t t e sa...

Det är en villsittanerdag idag, men det låter AJ med pincettandet. Ta't lugnt :-)

Pinglan sa...

Ajajajaj.. Gör sååå jäkla ont när man drar sådär med huden..