torsdag 20 maj 2010

Hö ska vi eda te medda ida?

Detta ständiga dilemma! Matlagningsdags á la noll idé.
Förresten så måste jag handla först...i alla fall ganska många saker.
Så jag ska skriva mig en liten lista som jag ska ta med och så ska jag försöka få med allt på den lilla listan, för det som inte står där det finns inte. Absolut finns inte! Att glida runt bland gondoler, hyllor och frysar och planlöst plocka lite här och lite där är farligt. Har aldrig hänt att jag fått med mig dom saker jag verkligen ska ha utan någon lista som stöd för minnet.
Jag funderar på att steka pannkakor till lá familia och koka ägg till mig. Gött.
Steker jag pannkakor så behöver jag inte åka till affären än på en stund utan kan fundera ut lite mer matnyttigt att skriva på min "handlingsplan" innan jag gör inköpen. Fiffigt va?
Förresten så har vi haft blixt och dunder följt av öööööösregn för en stund sedan. Maken, som jobbar på centralorten (Kungshamn), hade också hört åskan mullra på avstånd innan han kom hem men det hade minsann inte regnat en droppe i vår sydliga ände av kommunen. Det kallar jag för fuskigt. Regnar det hos mig då ska det fan regna i HELA kommunen!

17 kommentarer:

Mollamaja sa...

Pannkakor låter URGOTT. Kan du vara snäll och skicka lite matlagningsispiration till mig också. Risken är STOR att det blir grillkorv...

Bibban sa...

Pannkakor e gött, gör det vettja;))

Tigris Predikantan sa...

Härligt: idag är det dotterns tur att laga middan! Jag har själv hamnat i vill-inte-laga-mat!
:)

S sa...

Ja, det är ju torsdag! Pannkaksdagen!
(skippar ärtsoppan... uäck!)

Monica sa...

Ja, det är för jävligt att det inte regnade hos oss... ;D

Hoppas menyn löste sig!
TorsdagsKram

Malla sa...

haha, ja - inom samma kommun SKA det vara samma väder!

Anonym sa...

Middagen löste jag ganska snabbt. Den förb***** disken står och väntar på mig nu...

Anonym sa...

Pannkakor mmmmm.. Nu blir jag smått hungrig igen och jag har redan ätit, längesedan jag åt pannkisar. Men du! Äter du bara kokt ägg??

Mamma P sa...

Åska?! Oj... det har varit så kvavt här idag, så åskan kanske kommer hit med.

Fru Venus sa...

Ingen åska i närheten ens, och just nu (men absolut inte alltid) är jag glad att jag inte bor i din kommun, du vet den regnfria delen ;-)))

Jess sa...

Tycker det är dööötråkigt att både handla och hitta på och laga maten, det enda nöjet är att äta den!
Håller med dig i regnfrågan!

Rut-Knut-Tjut sa...

Verkligen jobbigt med middagar ibland. Vi får våra il med matscheman som följs slaviskt men ibland är det som idag, gröt till barnen och sushi till föräldrarna...

Märta sa...

Visst är det tråkigt med vardagsmaten!
Men pannkaka - det är grejer det! :)

Camilla sa...

Vi hade löksoppa idag. Mumsigt. Håller vädret i sig tills imorgon, så blir det grillat på menyn. Grillat är såååå gott.
Pannkakor är också mycket gott. Uppskattas av hela familjen.

Singelmamman sa...

Mäh! Regnar det i kommen ska det regna i hela kommunen. Absolut. Men här händer det då aldrig. Fast vi har härligt sommarväder utan åska och regn.

Ulrika sa...

Jo tack, inte är det mycket bevänt med inspirationen inte... Men har man bara ägg hemma behöver ingen gå hungrig. Måste vara världens mest användbara råvara!

B i t t e sa...

Ägg ä bra :-) Hoppas du åt innan du handlade annars tror jag inte listan var till så stor nytta. Åtminstone funkar jag så, det finns så mycket som ser gott ut då :-)