måndag 3 maj 2010

Förvirrad tonåring och arg mamma.

Vi skulle på utvecklingssamtal idag, äldsta och jag.
Hon har gett mig påminnelser flera gånger att jag inte ska glömma. Senast i morse innan hon gick till bussen.
Jag kom i håg och åkte i god tid till skolan. Fem minuter före utsatt tid var jag där. Högstadiekidsen slutade, såg äldstas klasskompisar men inte röken av äldsta.
Ringer hennes mobil en miljon gånger men där blev det inget svar. Klart som korvspad att man inte kan svara i sin telefon när den ligger inlåst i skåpet i hop med skolböcker och jackor (fick jag veta senare)!
Pratar med mentor som skrattar och talar om att äldsta minsann kollat med henne två gånger idag för att vara säker på att det var rätt dag och rätt tid.
Tiden går...men ingen unge. Är jag förvånad? Egentligen inte.
Mentor ska ha flera utvecklingssamtal så när det gått en kvart av tiden bestämmer hon och jag en ny tid och dag. Nu är vi nämligen båda övertygade om att hon tagit bussen hem! Ni vet, virriga tonåringar, vad som helst kan egentligen hända!
Jag är nästan hemma när det ringer i min telefon. Äldsta så klart! Totalt glömt bort tid för hon och några andra ungar var så uppslukade av ett skolprojekt att tiden försvann. Nu är jag inte så glad ska ni veta för det finns mycket jag kan stå ut med men missade möten med avtalade tider klarar inte mamma Gafflan av.
Jag misstänker att hon vill att jag ska vända tillbaka till centralorten och hämta henne men si där blir det stopp. Hon får vackert traska ner till centralortens busstation och invänta nästa buss hem och ni vet när man bor på landet så går det inte bussar stup i kvarten!
Mamma Gafflan var arg så hon kokade när hon kom hem nu kokar jag också men av värme för L och jag tog oss en lång promenad. Bra det för ilskan försvann.

15 kommentarer:

Malla sa...

usch, missade tider/möten är inte kul!!

Camilla sa...

Även om det var av en god orsak som hon missade tiden är det aldrig skoj med tider som missas. Tur att du tog dig en promenad - det hjälper mot det mesta!

Fru Venus sa...

Tur att DU var på rätt dag och tid ;-) Kram

BrunettAnna sa...

Ajdå...L ligger pyrt till! Bäat hon kopplar på charmen så inte mamma gaflan kokar över...;0)

Jess sa...

En promenad kan göra susen!

Anonym sa...

Ungar!!! Tur för henne att ilskan rann av dig och tur för dig. Inte bra för blodtrycket att vara ilsk för länge.
Hoppas nu ni får en lugn fin kväll.

Knasterfaster sa...

Jag har en likadan förvirrad tonårsson här hemma. Tror inte att de glömmer med flit. De tycker nog själva att det är jobbigt att glömma. Bra att hon fick ta bussen så att din ilska hinner lägga sig lite tills hon kommer hem.

Ancan sa...

been there - than that...tror jag nästan alla tonårsföräldrar kan instämma i ;)

Men du - det kunde varit värre, hon kunde glömt tiden pga att hon var ute o busade på stan...eller hånglade med värstinggrabben du verkligen inte gillar... :)

Ulrika sa...

Gaaaahh!! Det med mobilen var klantigt. Och missade tider är irriterande. Men lite gulligt var det väl att hon påminde DEJ flera gånger och sedan glömde själv...Knasgumma. Hoppas ilskan har gett med sig nu.

Snäckskalsdalen. sa...

Utvecklingssamtal - det är det som jag har med min man en gång per månad. Och skulle han inte komma i tid ----- oj, oj, oj, oj!
Agneta

Gafflan sa...

Jo, alltså...jag är inte arg nu det försvann på promenaden.
Snurrfian som påminner sin virriga mamma och så glömmer hon själv.

Cattas liv och tankar sa...

Kanske är ett släktdrag virrigheten... ;-)

Singelmamman sa...

Tur att det finns promenader! :-) Men kanske, kanske äldsta kommer ihåg nästa gång.

Knaada sa...

Ja äpplet brukar väl inte falla så långt ifrån ;)

Cina sa...

Oj. Ett "snubbel", som min minsta säger när hon tagit fel på saker och ting. Skönt att lufta sig med en promenad!