torsdag 29 april 2010

Jo, just det!

Äldsta är hemma idag. Dagsverkedag på hela hennes skola. Förra året var hon med mig på jobbet och fick slita med att arkivera papper. Dom samlar in pengar till en skola i Sydamerika. Vanligtvis skänker man mellan 100-200 kr för dagsverke utfört av ungarna.
I år skulle hon vara hemma och städa, sa hon.
Då skrattade jag så mycket att jag inte kunde sitta rakt i soffan!
-Du!? Städa?! sa jag och så skrattade jag lite till.
-Men hallå! Jag kan faktiskt dammsuga! sa hon.
Då skrattade jag så att jag nästan kissade ner mig.
Nu är klockan mitt på dagen och hon har inte börjat ännu...och jag skrattar vidare och väntar på att städet ska komma igång.
Mohahahahahaha....

10 kommentarer:

Cattas liv och tankar sa...

Hahaha! Känns bekant!! :-)

Fru Venus sa...

Det är konstigt, "vanlig" städning blir inte gjord av ungarna (utan hot) men när det gäller dagsverke så städar äldsta!!?? Jag antar att bara min fåniga min är värd 20 € :-)

Bergljot sa...

Ha ha ha! Er det du som skal betale?

Gafflan sa...

Jodå, hon har städat, mest sitt eget rum och det är jag som får betala pengarna hon tar med till skolan.

Petra sa...

Elaking..... Så får man väl inte skratta åt sin dotter..... Hahahaha, hur har det gått?

Gafflan sa...

Petra:
Hon är inte så himla bra på att städa men hon gjorde att kanonjobb på sitt rum i alla fall. Dammat, dammsugit, bäddat rent, vädrat och plockat bort prylar, tömt papperskorg. Efter det så tog tydligen orken slut men det blev i alla fall fin på hennes rum även om jag gärna hade velat att hon dammsugit hela övervåningen. Man kan inte få allt :)

Tigris Predikantan sa...

Skrattar du åt ditt barn? *ler* Nä, stackarn, gör det säkert i sista stund, känner igen det där!
:)

Camilla sa...

Visst kan det vara skrattretande när barnen kommer med sånt här! Man ser såååå fram emot när dom ska skaffa sitt eget och upptäcker hur mycket mor och far egentligen har gjort under hela deras uppväxt!!

Snäckskalsdalen. sa...

Städa, det har jag gjort i flera minuter nu och jag är så fruktansvärt vred. Jag blir det. Det är meningslöst och slöseri med min tid. Och när omgivningen kommer hem.......grrrrrk....jag har tänkt och tänkt och kommit fram till att jag vinner nog i längden på att vara vänlig....men det vete tusan om jag kan......säg bara dammiga filtar, noppiga sockor, tillknycklade kuddar.....damm under stolstussarna (lr vad dom kallas).....trevlig kväll till dig och alla andra!

BrunettAnna sa...

Om jag får 200 spänn för varje gång jag damsugar...så undrar vart jag stoppat miljonerna.........;0)