onsdag 3 mars 2010

Hår.

Måste beställa tid hos frissan! Till alla kvinnor i familjen faktiskt. Tonåringen med det röda håret ser helt enkelt inte klok ut...det är inte så jätterött längre och man kan se utväxten i hårbotten, not so very snyggt. Yngstas hårburr är av megaformat (hon har extremt lockigt hår) och behöver tunnas ut och toppas.
Själv måste pälsmössan (det är makens benämning på mitt hår) på mitt huvud ansas rejält och så måste det i mera färg. Vi ser ut som hottentotter hela bunten. Bara maken som är nyfrissad och korthårig.
Det får bli dagens uppgift...att komma ihåg att boka tid hos frissan.

Hör Upp!!! Jag kom ihåg att boka tid. Nästa vecka ska vi bli fina i håret. Guuuud så skönt!!!

6 kommentarer:

Monica sa...

God Morgon!
Jag har något till dig hos mig....

Onsdagskramen♥

Märta sa...

Tack för påminnelsen! Här behövs det ansas av någon decimeter kluvna hårtoppar inför den mösslösa säsongen!

Malla sa...

Klipperi är kul, så länge ngn annan gör det på en. Har du kommit ihåg att ringa nu?

Gafflan sa...

Monica:
Tack så mycket! Kram på dig.

Märta:
Det är något visst med nyfrissat hår...känner sig lätt på något sätt! :)

Malla:
Ska ringa alldeles strax, hon öppnar kl 10.00.

Finnpajsaren sa...

Boka tid? Gör det själv. ;-) Hehe...

Gafflan sa...

Finnpajsaren:
Vi har lite konstigt hår i vår familj så vis av erfarenhet, som du och Veran, så vågar jag inte klippa någon i familjen...eller mig själv heller för den delen ;))