måndag 4 januari 2010

Matinköp.

Måste ju tyvärr göras och det är bland det tråkigaste jag vet.
Inte nog med att jag måste ha inköpslista med mig (det där med minnet) men kommer jag hem med ALLT som står på listan?
, skulle inte tro det.
Först och främst ska man nog vara mätt när matinköps görs (risk för impulskö typ choklad finns).
Sedan ska man inte känna sig stressad och gå runt och tänka på saker man glömt göra på jobbet!
Nu blir det lax i ugnen med potatis och en kall sås.
Vad ska eller har ni ätit?

6 kommentarer:

Agneta sa...

Det är verkligen jättetråkigt att handla, och jättejobbigt, snudd på omöjligt faktiskt. Jätteomöjligt.

nillas liv på pinnen sa...

Ta ALDRIG med inköpslista. Då slipper du förväntningar om att du ska komma ihåg allt.
Istället blir hela inhandlingen mycket roligare för den baseras på impuls och spontanitet.

Madlar sa...

Gjorde storrazzia idag, tömde plånbok o energi, lyckades bara glömma tändstickor.

Monica sa...

Hur tråkigt som helst att handla mat men tyvärr nödvändigt...
Skeppets salladsbuffe blev det idag...
Är man ledig så är man...;)

Gafflan sa...

Agneta:
Nästan omöjligt, ja.

Nilla:
Spontanitet och impuls ska jag prova. Undrar vad jag kommer hem med för spännande saker då ;)

Madlar:
Energin ja...den tar fasen slut nästan bara man kommer innanför dörren på matvarubutiken! *pust*

Monica:
Kanske ska prova Skeppets salladsbuffé om jag gör inköp där och inspirationen tryter. Bra idé :)

Knaada sa...

Jag glömde batterier. Det stod inte på listan, men jag komihåg det tre gånger tills jag kom fram till kassan där dom finns, då hade jag glömt det.