tisdag 12 januari 2010

Det är på natten det händer.

Jag vaknar av att jag fryser. Maken har lindat in sig i sitt eget täcke, som en kåldolme, och så har han försökt sno mitt. Därav frostskadorna hos mig.
Drar tillbaka täcket och rotar runt vid fotänden av sägen för att leta efter överkastet och får tag på ett par snickarbyxor????med tillhörande skruvmejslar och morakniv.
MAKEN!
Han går alltid och lägger sig långt innan mej och jag har ingen aning om vad han fixade med i går eftermiddag för jag var ju ute. Troligt scenario är att han fixat med något i nybygget, det är där snickarbyxorna hänger, och byter om där uppe. Kan ha varit så kallt så han har helt enkelt tagit jeansen i handen och bytar om till dessa i sovrummet. Jag vet inte vad han tänker med ibland!?

6 kommentarer:

Miss M sa...

Hahaha, ser det liksom framför mig ;)

KRAM

Madlar sa...

Hahaha, det hade ju varit mycket bättre om han tagit med sig täckjackan in i sängkammaren ;)

Knaada sa...

Ibland är det lika bra att aldrig försöka förstå hur dom tänker. Man kan välja för sin egen skull om dom är söta eller bara idioter. Jag brukar välja söt för det får mig på bättre humör. Sen hindrar det ju inte från att kalla honom för idiot, det är ju inte allt dom behöver veta :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Det är därför som vi har VARS ETT täcke. Karlar!

Monica sa...

Fråga inte ens en gång...
För det finns nog inte någon logik i det svar du kommer att få... :)
Ha en fin kväll!
Kram

Gafflan sa...

Vet ni, egentligen var jag inte särskilt förvånad över att jag hittade byxor med tillhörande verktyg i, otroligt nog. Maken är en väldigt förvirrad människa och i samma sekund som han drog ner överkastet glömde han säkert att snickarbyxorna låg där. Detaljer liksom ;)