tisdag 22 december 2009

Pust, stånk och stön och tappa hakan.

Så nu var det gjort.
Sista klapparna köpta. Jag blir helt snurrig i huvudet av att gå i affärer och till slut vet jag inte vad jag ska köpa...
Avrundade med att köpa Kahls mörkrostade, nymalda julkaffe, så nu luktar hela bilen kaffe. Jag älskar doften av nymalt kaffe. Annat var det när jag gravid. Värsta lukten, stod inte ut. Dricka kaffe ok, öppna kaffepaket eller burk, gick inte.

Sen tror jag att det är något konstigt i luften eller om maken helt enkelt bara har en baktanke (tänk ligga) men idag när jag kom hem från jobbet så höll han på att dammsuga.
Jag stod i hallen helt jävla mållös, inte ett ljud kom över mina läppar. Herregud, det är snudd på att det hade behövts dokumenterats för att ta fram, vid lämpligt tillfälle, som bevis på att han kan. Det var inte bara nedervåningen som han tagit hand om han hade redan gjort övre plan. Halleluja och amen på det!
Nu blir det inte gjort så som när jag gör det men skit samma, huvudsaken var att jag i alla fall slapp. Nästa projekt blir att lära honom laga mat så att man kan komma hem till dukat bord när han är ledig. Ska bara få honom till att tro att det var hans idé från början.

2 kommentarer:

Knaada sa...

Jag hör att du har fattat det viktigaste knepet, dom måste få tro at dom har kommit på det själva!

Vad det gäller baktanken så tycker jag det luktar bortglömda julklappsinköp, den som lever får se :)

Gafflan sa...

Knaada:
Jag tror det är bortglömd julklapp ;) Men jag älskar honom ändå!