onsdag 16 december 2009

Hur dagen blev och lite till.

Klockslaget maken sagt att han skulle komma hem till kom och gick. Han var drygt en halvtimme försenad. Det var lite kaos på jobbet tydligen och en kollega som blivit sjuk, som hade jourvecka, så maken kände sig stressad, irriterad var ett bättre ord tycker jag. Han fick ha telefonkontakt med jobbet hela dagen (ett moment att reta sig på i tid och otid).

Sen var det en annan sak som skulle uträttas innan avfärd till Uddevalla. Vi har en annan granne, sommargäst, som använder framför allt maken som vaktmästare. När han var i huset för någon vecka sedan stängde han av värmepannan innan han åkte hem till Partille. Nu ringde grannen och var orolig för att det blev för kallt, så maken fick gå in och starta upp pannskrället. En del tror dom är så ekonomiska och ska spara på uppvärmingen Huset blir rått och fuktigt vilket på sikt ger fuktskador. Då blir det svårt att klämma ut orimliga priser vid en eventuell försäljning med ett fuktigt hus. Så blir det när snålheten bedrar visheten!

Shoppingen ja...gick som en dans! Förutom när maken klagade över en tå som börjat ömma och inte orkade gå i min takt. Klagades också över att han var packåsna så tillvida att han bar en massa kassar (vem gjorde inte det).
PMS-Gafflan höll sig i skinnet (henne hade jag lämnat i bilen). Jag höll humöret uppe med att titta på önskelistor och tugga tuggummi. Huvudvärken kändes bättre och jag köpte nässpray som jag överdoserade under hela inköpsdagen. Så fick jag också gått på toa och fräst ut halva hjärnan och då släppte det i bihålorna. Gud så skönt!
Maken var len som sammet och tassade mig i bakhasorna in i affärer med massa kläder t o m bara för att titta (jag mutade honom med fikapaus).
Och som vanligt blev det en dyr historia det här med julklapparna. Vi vill ju så gärna ge döttrarna saker som känns meningsfulla plus att vi inte är den sorts föräldrar som öser prylar över våra döttrar under resten av året. Därför känns det fortfarande väldigt spännande och viktigt med julafton och julklappar.

2 kommentarer:

BrunettAnna sa...

Hehe..det där med att fräsa ut halva innehållet i skallen känner jag igen..VAR kommer allt snor ifrån???
Lät som att maken kunde hålla sej i skinnet trots Torp...min brukar få klåda efter en kvart,då puttar jag in honom på nåt gubb-dagis typ OnOff eller Elgiganten...så håller han sej lugn ett tag till!!! Perfekt!!
Skulle behöva in å handla jag med..men har ingen lust....KAN va för att klockan är 00.30 och jag är mer död än levande....!!!
Gonatt å tack för idag!! //Anna

Gafflan sa...

Min brukar oxå få klåda...och i dag blev det Elgiganten först sen Expert så han var liksom drogad och fattade inte riktigt vad jag höll på med. Ibland så sa jag till honom att vänta på utsidan någon butik "jag ska bara kolla en sak" o så försvann jag in och var borta typ en kvart. Han väntade lungt på utsidan utan kommentarer som "var har du varit"// ;)