fredag 4 december 2009

Humor á la yngsta.

Hon har en humor som jag inte alltid fattar eller inte med en gång. Den är ofta torr och ironisk.
Ja, jag kanske är trög för i går tog det en stund innan jag fattade.
Vi pratade om böcker som hon kunde tänka sig att läsa som ljudböcker. Hon mumlade något om monsterböcker. Eftersom jag hör dåligt frågade jag om hon sa att hon ville läsa om monster och liknande varelser. Det var nu hon spände ögonen i mig, knyckte på nacken och sa väldigt torrt:
-, förstår du mamma, jag vill ju så jättegärna läsa om älvor och prinsessor!

5 kommentarer:

Madlar sa...

Åh, orka! Fattaru ingenting, ba? ;)

Gafflan sa...

Typ, daa! ;)

BrunettAnna sa...

Du e ju ba pinsam asså.....
//ännu ett ufo till morsa (A)

Gafflan sa...

Jag, jag är ju det. ;)

Osloskånskan sa...

Ha ha! Måste ändå fnissa!