onsdag 4 november 2009

Så är det med det.

Jag ska bara meddela att hemma hos oss behövs det städas men jag har varken lust eller energi. I efterdyningarna av förkylningen så har jag nu fått hostan från helvetet!
På dagarna funkar det ganska okej om jag inte pratar för mycket. Det är lite svårt dock, att inte prata alltså, för det ingår i mitt jobb. Jag måste ju svara i telefon liksom.
Hostdämpande medicin kan jag inte ta då det innehåller något ämne som min galla inte gillar. Det min galla inte tycker om det tycker inte heller Gafflan om. Att försöka få receptbelagd hostmedicin (morfinbaserad) är lika svårt som att klämma fram pengar ur hälleberget. Till att börja med så utgår ganska många läkare ifrån att om man EN gång får ETT recept utskrivet så blir man per automatik hostmedicinmissbrukare. Jag har frågat om denna medicin men dom tycke att jag hellre kunde få ett gallstensanfall.
Vad jag skulle komma fram till var att vid överdriven aktivitet, såsom städning, hostar jag som en tok. Vi snackar hosta tills man kräks. Varför denna orkeslöshet då? Ja, jag sover ju inte på nätterna...jag hostar, hackar mig igenom.
Nog om detta för i morgon är en annan dag.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Drick mycket! Eller lite granna ofta ofta.
Testa att värma lite koncentrerad saft, men inte osötad saft utan med socker i. Det brukar hjälpa mot halsont, kan hjälpa mot viss hosta också.
När jag var liten fick jag alltid varm, outspädd svartvinbärssaft (hemmagjord söt sak) när jag var förkyld.
Och Krya på dig!!!

BrunettAnna sa...

Vill du kanske hångla....så jag verkligen har en orsak till att slippa städning....;0)
Det där med brillerna var ett smart drag...men jag ser ju lika bra utan...ATTANS!!
//pösssen

Gafflan sa...

Agneta: Vatten hinkar jag litervis. Varm svartvinbärssaft hade min farmor oxå som huskur! Ska dricka te med honung nu i kväll. Jag gillar inte honung men det brukar göra gott för hostan. :)

Anna: Tror inte jag smittar så mycket nu men lillasyster J har fått feber nu i kväll så du kan ju komma och pössa henne. Glasögonen tar jag av mig det första jag gör när jag kommer hem så slipper jag se något överhuvudtaget!=)