fredag 13 november 2009

Oinspirerad.

Sitter här på jobbet och skriver kundfakturor men det går segt.
Det enda jag kan tänka på är att få gå hem.
Herregud, jag känner mig seg som sirap.
Hade jag varit tvungen att jobba en dag till så hade jag fått tuppjuck.
Att man kan bli så här trött är otroligt.
Sen har telefon ringt mer än vanligt...alla vill ha jobb utfört med en gång eller allra helst igår!
Så finns det kunder som har betalt sin faktura för sisådär tre månader sedan och först nu kommer på att det kanske skulle undras lite över olika poster! Tyvärr, kan jag bara säga, för har man inte gjort anmärkningar mot fakturan inom 8 dagar efter man fått den är det kört. Det står t o m på densamma. Klart att kunden får fråga och undra men idag är ingen bra dag för Gafflan har varit lite kort i tonen.
Jaja, jag vet, hon skulle ju inte med till jobbet men hon måste ha slunkit ner i min väska i morse utan att jag märkte det.

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Vissa dagar borde man verkligen inte behöva jobba...

Gafflan sa...

Jag kanske skulle hållt mig hemma idag...men har massor att göra. Sådana här dagar blir det i alla fall inget vettigt gjort. Skönt att det är fredag :)

Monica sa...

Kanske Gafflan var trött efter en arbetsvecka och bara ville hem och ha en skön helg...

Gafflan sa...

Jodu Monica, visst var det hem jag ville, men vad trött och grinig jag känner mig. Det ska bli skönt med lite ledighet och SOVA ;)
Trevlig fredag!

Madlar sa...

Men då är det väl perfekt att mellan fakturorna smita in på bloggen o ventila lite?