tisdag 17 november 2009

Fucked up!

Skrivarhelvete på jobbet börjar helt plötsligt göra fetsvarta linjer på kundfakturorna!
Jag har skrivit 31 st varav dom 10 sista med svara ränder så att det omöjligt går att se vad det står! Är inte det typiskt?
Kan vara så att det är mitt fel...lite, kanske. Skrivaren har ändå, i sin display, blinkande talat om för mig att den ville ha sin trumma bytt. Jomenvisst, jag ignorerar och tänker att det brukar funka bra betydligt längre än den indikerar för. Nu kan jag inte göra en utskrift till för halva fakturan blir svart.
Hade jag någon trumma liggande här på kontoret då? Nej, naturligtvis inte!
Jag har beställt nu, två stycken, så i morgon hoppas jag att utskrifterna blir snygga igen.

För övrigt fick jag ett telefonsamtal från yngsta med frågan var jag håller hus? På jobbet så klart, svarade jag.
Men mamma, vi ska ju ha utvecklingssamtal nu!
Detta har aldrig hänt mig förut, att jag så totalt har glömt bort ett möte eller en tid att passa. Pinsamt, för där satt magister O, fröken A och yngsta och väntade...och väntade...och vart var jag? Borta.
Ärligt talat så är jag inte förvånad för dom sista tre veckorna har jag känt mig förvirrad och inte riktigt med...det kan ju inte vara bra?! Äh, det har nog med åldern att göra...kanske.
Yngsta fick med sig ny tid på ny dag.

3 kommentarer:

BrunettAnna sa...

Du är helt enkelt en upptagen kvinna!!!

Gafflan sa...

Nä, inte direkt...mer en förvirrad och disträ gammal kärring =)

nillas liv på pinnen sa...

Det kan omöjligt vara ditt fel, varken med trumman eller utvecklingssamtalet.
*känner på mig*