fredag 16 oktober 2009

Vikten.

Jag försöker, med hjälp av sunt förnuft, kost och promenader, bli av med några kilon.
Det är inte lätt!
Å andra sidan är jag ingen fanatiker så tillvida att jag avstår allt som, enligt mig, är gott.
Jag har gjort små förändringar som att undvika pasta, ris och potatis så långt det är möjligt.
Lite mindre fett och inte för mycket socker.
Sedan jag drog i gång, i början av juli, har jag nu lyckats göra mig av med 5,5 kg.
Känner mig duktig över att jag ändå lyckats med dessa kilon även om det går sakta.
Målet nu är att jag till jul ska ha gått ner ytterligare 3,5-4 kg för då får jag ett BMI som säger att jag inte längre är överviktig. Jag försöker att inte lägga för stor press på mig själv ej stressa fram viktnedgång utan tar det lugnt för jag vill inte ha tillbaka överviktskilonen.

Inga kommentarer: