torsdag 15 oktober 2009

Chef över cheferna.

Jag har mitt arbete i en mansdominerad bransch vilket faktiskt har krävt att jag lärt mig hålla reda på kullager, skruvar, plåt och balkar. Låter ju inte så spännande ska jag villigt erkänna men jag är nu faktiskt en hejare på att hitta rätt kullager åt kunder eller hjälpa till bland en djungel av bult och skruv. Kan t o m skilja på lättmetall och rostfritt. Allt har jag att tacka en tålmodig numera pensionerad företagsledare och hans överseende med att få dumma frågor ställda till sig! Jag "gick brevid" i ett halvår innan han lämnade över kontorsdriften till mig. Alltså den adm./ekonomiska delen (kontorsarbetet) det kunde jag men det var just branschen som var kruxet.
Nu brukar jag sitta här, likt Diane Coddington i American Hot Rods, och säga ja eller nej när mina två chefer/företagsägare undrar över likviditeten och om vi kan tänkas ha råd att göra större inköp. För att skoja till det ibland brukar jag säga NEJ och jag kan se paniken hos grabbarna!
Sa jag att det är jag som är chefen! ;D

Inga kommentarer: