måndag 26 oktober 2009

Äckligt!

Vi åt pizza i lördags varpå yngsta dotter satte vatten in halsen för att jag berättade något kul mitt i hennes drickande och ätande så hon var tvungen att skratta. Vattnet kom ut ur näsa på henne sen tyckte jag att hon var löjlig när hon sa att det sved i halsen och var svårt att andas genom näsan. Löjligt, drick vatten tyckte jag!
En kort stund efter maten ropade hon på mig för att jag skulle komma och beskåda badrumsspegeln.
Vad sitter där då...två pizzabitar i en storlek av femtioöringar!
-"Men alltså, vad äckligt!" tyckte jag och undrade vart dom kom från.
-"Min näsa" sa hon.
-"Förresten nu går det mycket bättre att andas genom näsan nu och det har slutat svida så förbenat".
Okej, det var äckligt och jag frågade inte hur dom hamnat där!

6 kommentarer:

Mamma J sa...

Hahaha... Man kan minst säga UÄÄÄK - men också kan man säga: Hon sa ju det :-).

Gafflan sa...

Jag som tyckte att hon var löjlig när hon klagade över "svid" i halsen och svårt att andas genom näsan! Äckligt var det! Yäck!!! =)

Alfahannen sa...

Hahaha!

Alltså, jag har ju hört talas om ärtor i näsan men det är tydligen dags att uppgradera frasen.

Idag vill barnen inte längre äta ärtor, och därför låter det ju mycket mer rätt med pizza i näsan!

Logiskt (men äckligt lik förbaskat) :)

Gafflan sa...

Tro pizzan var uppe i bihålerna och vände, stackars barn. Jag ska passa mig för att berätta roliga historier i fortsättningen i alla fall om hon har mat i munnen. =D

Agneta sa...

Hahahaha!!!
Jag fick mig ett gott skratt, trots att det var lite äckligt..!
:D

Gafflan sa...

Ja, inte är det frächt inte!