söndag 13 september 2009

Tröttsam äkta make.

I dag är han en energitjuv!
Det första han säger när han kommer ner i köket i morse var att det luktade dåligt i sovrummet och att så kunde det fan inte vara!
Då fick jag ett litet spel och i mitt huvud skriker jag att då kan du ju vädra sängkläder, bädda nytt t ex fast jag sa inte det utan valde att inte kommentera överhuvudtaget. Sen fortsatte det men en massa saker som inte var bra och jag känner hur jag tar på mig skulden för allt även saker som inte jag kan göra så mycket åt som att solen kommer att slockna om att antal miljoner år. Det är konstigt detta att jag aldrig lär mig att inte bry mig så mycket för maken har lite svårt med humöret när han har lågt blodsocker (han har diabetes typ 1). Därför väljer jag många gånger att inte svara alls men jag tar åt mig och känner mig som en mycket usel människa för att jag inte alltid är så petnoga. I mitt huvud för jag långa monologer med mig själv att jag duger bra som jag är och att skita i vad han säger när han har lågt socker. Oftast så minns han inte att han var så irriterad över en skitsak så det är ingen idé att diskutera det vid senare tillfälle. Vad han inte tänker på är att han faktiskt sårar mig och att det ibland kan vara läge att hålla käften!
Så nu fick jag vara energitjuv en stund och det kändes bra.
Tack för det bloggen!

Inga kommentarer: