måndag 28 september 2009

Om barn och döttrar i synnerhet.

Vi har gjort klädinköp i helgen.
Ja, kanske inte jag så mycket (är mest med som "bankomat") men döttrarna. Försök till att få med maken är uteslutet det handlar ju om att gå in och ut i klädbutiker och det är inte hans starka sida.
Det är konstigt det här med döttrar...den ena (snart tolv år) var pottsur genom nästan hela shoppingturen och tyckte att ingenting passade eller så var det för "barnsligt" och att handskas med henne kräver så mycket lirkande och trixande att jag till slut exploderade när hon kategoriskt sa att det ena plagget efter det andra inte passade. Hon fick en utskällning till slut (det var extra pinsamt för henne), jag bryr mig inte ett dugg om andra tittar när jag blir arg.
Fjortisen hade någon sorts mani, sprang runt som en duracellkanin och ville ha allt. Hittade som vanligt massa snygga kläder både på rea och ordinarie pris och så tillbringade vi eoner på KICKs med att fördjupa oss i foundations vara eller inte vara. Fjortisen kom i alla fall ut med en för under hundralappen (hurra!!!)
Herr Gafflan fick en sak: 3-pack med läsglasögon från Jula (det är förbrukningsvara).
Mitt inköp blev nya jeans från KappAhl med det tveksamma namnet Magic (dom höll in magen och puttade upp rumpan). Vi får se hur dom är efter ett antal tvättar men dom satt som en smäck på en "kurvig" Gafflan.

Inga kommentarer: