måndag 7 september 2009

Helgen.

Vi blev med container i fredags, den har vi nu fyllt till bredden. Jag liknar söndagen mer med ett enda långt träningspass.
Jag har powerwalkat=benen gick i princip från 11.30-18.00.
Jag har ägnat mig åt Step Up=vi har nivåskillnader både utomhus och inomhus och alldeles för många trappor eller avsatser att lyfta sina "nätta" ben upp- eller nerför.
Styrketräning=burit säckar, lådor, plåt, virke, gamla fönster mm.
På något sätt känns det som att vinna guld när man blir av med en massa skräp, eller hur? Det lyfts liksom ett ok från mina axlar eller tyngd om man så vill och jag känner mig lite som pånyttfödd (jag blev nästan religiös). I morgon hämtas containern och jag kan lova att det finns inget i den som jag ångrar att jag släng!

Lördagen så...började vi med att likt ekorrar samla i hop allt som skulle kastas men först var vi tvungna att gå på 20-års kalas. Inte tvugna (vi ville)...det var makens yngsta systerdotter och en av flickornas kusiner som nu är vuxen på riktigt (systembolaget ni vet). Det bjöds på supergod mat och dryck och dryck och dryck och dryck...sen kunde vi ju inte göra något mer vettigt den kvällen. Hemskt trevligt var det i alla fall.

Söndag morgon väcktes jag av SMS kl. 06.00. Bästa familjen H ville bara tala om att dom satt på Landvetter och drack vin (Mallis skulle dom ju till) och jag måste erkänna att jag var inte så sugen, på vin alltså. Jag straffade henne med att inte svara...Hon ringde senare under dagen bara för att meddela mig att dom hade ätit mycket god lunch och nu låg dom minsann på stranden och hade precis badat (då började jag nästan gråta). Jag är på inget viss missunsam men jag är bara såååå avundsjuk för jag vill också ha lite värme, sol och salta bad, det var dåligt med den varan på min semester.

1 kommentar:

Chrissan sa...

Vardagsmotion i alla former är ju bra!